Mark Webber Formula-1-es pályafutása befejeztével, a Red Bulltól visszavonulva csatlakozott a Porsche akkor induló WEC-projektjéhez. Idén Nico Hülkenberg is belekóstol a hosszútávú versenyzésbe amellett, hogy a Force India színeiben továbbra is az F1 aktív tagja. Felkészülésként számos teszten részt vett, májusban pedig a spái 6 órás futamon is rajthoz állt. Az ismerkedési fázisban a közös F1-es évekből ismert Webber avatta be a prototípusok rejtelmeibe, a 27 éves Hülkenberg meglepetésére – nem szokott hozzá, hogy egy rivális segíteni akar neki.
„Azt hiszem, csodálkozott, amikor az első tesztjén próbáltam segíteni neki bizonyos dolgokban. Azt gondolta, ez meg mi a pokol? Össze akar zavarni, vagy mi folyik itt? Ez egy teljesen más környezet, ő továbbra is egészen fiatal, életének egy olyan szakaszában jár, amikor beindulhat a karrierje. Ki tudja, mi történik az F1-ben, mert számára pillanatnyilag ott nyilvánvalóan nem könnyű, ami az elérhető ülések számát illeti” – idézi Webbert az F1i.com.
Hülkenberget korábban többször szóba hozták a Ferrarival is, ennek ellenére eddig minden szezonját középcsapatban töltötte, reményei pedig egy győztes autóra egyre kisebbnek tűnnek a fiatalabb tehetségek feltűnésével. „Teljes mértékben megérdemli, hogy egy top ülést kapjon, de abból nincsen túl sok. Úgy gondolom, élvezte az új széria kihívását, hogy milyen sokat kell beleadnia, hogy a köridőket is hozza, és a konstans teljesítményt úgyszintén. A versenyzők között bajtársiasság van, mindenben segítünk egymásnak, ez pedig elnyeri a jutalmát.”
„25 évesen ezt csinálnám? Valószínűleg nem, de 38-39 évesen szeretem. Abszolút szeretem, igazán jó. Nagyszerű, hogy segíthetem őt is, de ez egyben az egész projektet is előbbre viszi” – magyarázta Webber, aki a 3 órai startot a második rajthelyről várhatja, egy pozícióval Hülkenbergék egysége elől.