DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

A Mercedesen múlhat a Renault maradása

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner továbbra is tart attól, hogy motorpartnerük távozik az F1-től, ha a szabályok nem változnak. Erre pedig a Mercedes beleegyezésére lenne szükség.

A fő kérdés a motorok szezon közbeni fejlesztésére vonatkozó előírás. Emlékezhetünk rá, hogy a csapatok egy kiskapu segítségével harcolták ki maguknak, hogy bizonyos számú zseton keretén belül szezon közben is fejleszthessenek motorjaikon. Az FIA azonban gondoskodott arról, hogy ez a lehetőség 2016-ban ne maradjon meg, jövőre – akárcsak tavaly – február 28. után a gyártók már nem nyúlhatnak erőforrásukhoz, a meghatározott számú zsetont (szám szerint 25-öt) eddig az időpontig kell felhasználniuk.

A három hátrányban levő motorszállító, a Ferrari, Renault és Honda azt szeretné, ha az idény közbeni fejlesztést engedélyeznék a következő szezonra is. Ehhez azonban a szabályok értelmében a Mercedes egyetértésére is szükség lesz. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke attól tart, hogy a Renault kiszállhat az idei év végén, ha a szabályokon nem enyhítenek.



„Természetesen nem kötelező engedniük (a Mercedesnek), de a helyzet jelenleg az, hogy a Renault jövőbeli elkötelezettsége ettől a ponttól is függ. Ha lezárják a fejlesztést februárban, akkor egyúttal szinte búcsút is intenek neki. A Mercedesnek felnőttként kell ezt átgondolnia, az FIA-nak szintén, ha meg akarják mondani, mi a legjobb a Formula-1 számára. Ha az F1 megengedheti magának, hogy elveszítsen egy motorgyártót, akkor maradjanak a február 28-i időpontnál” – mondta Horner az Autosport lapnak.

A csapatvezető azzal érvel, hogy – mivel a felhasználható zsetonok száma 2020-ig folyamatosan csökken – a februári befagyasztás nemcsak a 2016-os, hanem a további idények kimenetelét is megpecsételheti. „A Renault számára ez a legrosszabb dolog, mivel a motorok azután lényegében örökké be lesznek fagyasztva.”

Szerinte a Kanadai Nagydíj, melyen hat Mercedes-motoros autó végzett a legjobb nyolc között, a legjobb Renault-s, Danyiil Kvjat pedig csak kilencedik lett, jól tükrözte a németek előnyét. „Ott voltak a Force India és Lotus autói, amelyekhez valószínűleg hozzá sem nyúltak Melbourne óta, egyszerűen más versenyt futnak. Itt az erőforrás hatása nagyobb volt, mint bárhol máshol, a következő futam (Ausztria) pedig talán a leginkább motorerőfüggő lesz az egész naptárban. Ha nálad a karosszéria és versenyző, még az sem tudja ellensúlyozni az erőforrást” – zárta keserűen Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: