Az elmúlt hetekben a Formula-1 Stratégiai Csoportja helyezte kilátásba, hogy több szabálymódosítással együtt a tankolás is visszatérhet a 2017-es idényben – ezeket a javaslatokat még az F1 Bizottságnak és FIA-nak is el kell fogadnia. A csapatok Kanadában újra összegyűltek, hogy megvitassák a kérdést, a Mercedes vezetője, Toto Wolff pedig azt állítja, a javaslat itt már negatív fogadtatásban részesült valamennyi csapat részéről.
„Amikor a Stratégiai Csoportban szó esett róla, szintén nem volt túl nagy a támogatottsága, de megegyeztünk, hogy beszélünk róla a technikai és sportszabályokról szóló találkozón, és kielemezzük” – idézi a gpupdate.net Wolff szavait. „A visszajelzés 100 százalékban negatív volt: túl drága, nem elég biztonságos, rossz hatással van a versenyekre és stratégiákra. Ezért vissza fog kerülni a Stratégiai Csoport elé, véleményem szerint pedig nem szabad megvalósulnia. Nem szeretnék ismét tankolást az F1-ben.”
Ebből a 100 százalékból azonban valamiért hiányzik a Ferrari. A csapat Kanadában megjelent elnöke, Sergio Marchionne nyilvánosan az ötlet támogatói közé állt. „Ha a tanulmány eredményei azt mutatják, hogy semmiféle további értéket nem ad a látványhoz, nem olyat alkotnánk, amit a rajongók akarnak, akkor úgy gondolom, el kell állnunk tőle. De még nem láttam ennek bizonyítékát.”
„Állandóan arról hallunk hangokat, mire jutottak a konyhában összedobott tanulmányok. Megértem őket. A kérdés az, hogy milyen hatása lesz a tankolás, kerékcserék és a sportban végbemenő egyéb változások kombinációjának. Önmagában lehet, hogy nem ez a megoldás, de másokkal kombinálva lehet, hogy igen, ezért teljesen nyitott vagyok” – mondta az olasz vezető.