Ritkán mutatnak egyezséget az F1-es csapatok, most viszont együttesen léptek fel a tankolás visszatérése ellen. A Stratégiai Csoport (melynek a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a McLaren, a Williams és a Force India is tagja) néhány hete határozott arról, hogy a látványosság növelése érdekében 2017-től ismét lehet tankolni, azonban úgy tűnik, hogy az említett istállók kénytelenek voltak mások ötletére igent mondani, hiszen Montrealban ők is az „ellenszegülők” között voltak.
Az mindenesetre meglepő, hogy milyen érvek mentén tiltakoztak ellene: a Motorsport.com információi szerint a tankolás káros lenne a versenyzés izgalmaira, a biztonsági és a financiális kérdések elé helyezve a show-t. Mindennek alátámasztására a 2010-es szezont hozták fel a csapatok (ekkor szüntették be a tankolást), amikor kétszer annyi előzést láthatott a közönség, mint egy évvel korábban. A másik ellenérv az volt, hogy a csapatok így ismét machinálhatják az üzemanyag-taktikákat, így esélyt sem kapnánk arra, hogy kiderüljön, kié is a leggyorsabb autó.
Noha a költségekről szóló vita háttérbe szorult, azt azért megjegyezték a résztvevők, hogy az első évben 1 millió fontot emésztene fel a tankolás visszatérése, és a második évben még 500 ezret. Néhány csapat a biztonságért aggódva azt vetette fel, hogy a jelenlegi, 3 másodperc körüli kerékcserék alatti tankolás esetén sokkal gyorsabb üzemanyag-áramlási sebességre lesz szükség, mint a korábbi 33 liter/másodperc.
A csapatok jelenlegi álláspontját Charlie Whiting fogja közvetíteni a Stratégiai Csoport felé, és nagy a valószínűsége, hogy a nagy dérrel-dúrral beharangozott tervből végül semmi sem lesz – annak ellenére, hogy Bernie Ecclestone a tankolás visszatérésére is a Forma-1 megújításának egyik kulcselemeként gondol.