Finn versenyzők nem gyakran érkeznek a Formula-1-be, ám ha megteszik, akkor jó eséllyel mély nyomot hagynak maguk után a sportban. Az előző két évtizedet Mika Hakkinen és Kimi Raikkönen neve fémjelezte, ám az idő gyorsan elrepült, és immár a Ferrari Jégembere a mezőny legidősebb tagja, aki pedig bármikor végleg búcsút inthet a királykategóriának. Ám szerencsére időben megérkezett az utánpótlás Valtteri Bottas személyében, aki néhány éve már a Williamsnél bontogatja a szárnyait, és csupán a technikán múlott, hogy eddig „csak” dobogókat, nem pedig győzelmeket halmozott. Az Autósport és Formula Magazin körüljárja, hogyan jutott el a 25 éves Bottas ilyen gyorsan a csúcs közelébe, és latolgatja annak esélyét, hogy a legújabb Repülő Finnek hamarosan már vörös overallban szólhat majd a himnusz.
Van egy középcsapat, amely két újonccal vágott neki az idei F1-es szezonnak, ráadásul olyanokkal, akiknek vezetékneve apjuk révén már régóta ismerősen cseng az autósportban. A Toro Rosso kormányát ugyanis Max Verstappen és az ifjabb Carlos Sainz tekergetik, kevés rutinjuk ellenére igencsak nagy hatékonysággal. Az AFM munkatársa a Spanyol Nagydíj helyszínén összefutott a két büszke apával, a kétszeres WRC-bajnok idősebb Sainzcal és az F1-es dobogókig jutó Jos Verstappennel, akik ugyanazon szempontok alapján értékelték saját csemetéik teljesítményét.
Ha az a kérdés, hogy melyik csapat teljesítménye volt a leginkább hullámzó a szezon első egyharmadában, a válasz kétségtelenül a Sauber. A svájci csapat ugyan már az évadnyitón nyújtott erős teljesítménnyel megmutatta, hogy képes volt kilábalni a tavalyi pontnélküli válságból, azóta viszont ismét nem alakulnak túl biztatóan a dolgok Hinwilben. A pilóták is elismerik, hogy a fejlesztések csigalassúsággal érkeznek, a csapatnak ráadásul komoly kártérítéseket is kellett fizetnie két korábbi versenyzőjének, akik az ígéretekkel ellentétben mégsem ülhettek idén az autóba. A lap körbejárja, merre vezethet a küszködő privát istálló útja a továbbiakban, miközben megpróbál életben maradni az F1 cápákkal teli óceánjában.
Sokan még ma is kellemes nosztalgiával gondolnak vissza azokra az időkre, amikor Juan Pablo Montoya színesítette a Formula-1-es mezőnyt különc személyiségével. Az Autósport és Formula Magazin mélyinterjút közöl a közönségkedvenc kolumbiaival, aki ugyan már 39 éves és a McLarentől való viharos távozása óta már az USA-ban ténykedik, de a versenypályákon még mindig ugyanolyan gyors, mint korábban. Montoya tavaly az IndyCarban visszatért az együléses autókhoz, ahol újra megtalálta saját vadászterületét. A kolumbiai visszaidézi az F1-es éveit, összehasonlítja a Williams és a McLaren akkori működését, de az is kiderül, hogyan tette tönkre a mai Red Bull-főnök Christian Horner versenyzői karrierjét.
Mielőtt a Formula-1 mezőnye júniusban az Osztrák Nagydíjra utazna, a magyar Autós Gyorsasági-ob mezőnye felmérte a terepet a Red Bull Ringen. A hétvége során az eső is beleszólt a küzdelmekbe, ráadásul a túraautósok versenyén egy csúnya, de szerencsés kimenetelű baleset is történt Benyó Máté és Csiszér Bála között. Eközben a formaautós szakág versenyzői közvetlenül Michael Schumacher fiával, Mickkel mérhették össze tudásukat, aki a német F4-es sorozat tagjaként szintén ott volt a helyszínen.
Az olvasók ebben a hónapban egy programfüzetet is találnak a lapban, amiben az Országos Rali Bajnokság egyik legnépszerűbb fordulójáról, a június 13-14-én megrendezendő Székesfehérvár Raliról találhatóak meg a szükséges információk, beleértve a szakasztérképeket, a pontos menetrendet és a résztvevők listáját.
További témák a lapból:
- Spanyol és Monacói Nagydíj versenyriport
- Interjú a négyszeres világbajnok Alain Prosttal
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Technika: A parc fermé szabály fejlődése
- Abroncsfelelősök: A DTM szezonnyitóján jártunk
- Hungaroringi csoda: Michelisz és Ficza is nyert
- Hosszútávú kaland: Magyarok a zandvoorti 24 óráson
- MotoGP: Jorge Lorenzo feltámadása
- WRC: Latvalának végre összejött
- Herczig tripla az Országos Rali Bajnokságban
- Hatezer lóerő a Porschéval Isztambulban
- Ment ezerrel - Bemutatjuk a leggyorsabb autót
- Fotók: Két lány és egy Suzuki GSX-R600
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.