A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Spanyol Nagydíjon közölte a csapatokkal, hogy az eddigieknél is szigorúbban fogja ellenőrizni az üzemanyag-átfolyás 100 kg/h-ban maximalizált sebességét. A motorsport.com értesülései szerint ezzel a trükköző istállókat igyekeznek kiszűrni, például azt a módszert használókat, akik a mérőműszeren túl raktároznak el üzemanyagot, melyet aztán kigyorsítás közben egy-egy gyors löket erejéig tudnak felhasználni.
Az azóta eltelt versenyeken nem történt számottevő változás az erősorrendben, de Kanadában más képet kaphatunk. A pálya hosszú egyenesekkel, a kigyorsításra hangsúlyos pontokkal van tele, ez pedig ideális helyszín lenne a fenti taktika bevetésére. Ha egyes csapatok váratlanul visszaesést mutatnak, azt fogja jelenteni, hogy az év korábbi részében trükköztek az átfolyással. Egyesek a Ferraritól várják ezt a visszaesést, állítólag az olaszok miatt szigorított az FIA.
„Az üzemanyag-átfolyás tisztázása érdekes kérdés. Nem láthattunk sokat belőle Monacóban, de majd kiderül, mi változik Kanadában, ami egy nagyon másféle pálya” – mondta a motorsport.com-nak Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. „Bármiféle változtatás az üzemanyag-átfolyáson komoly hatással lesz az ottani nagyon hosszú egyenesben. Ezt az irányelvet Barcelonában adták ki, és Barcelona sem érzékeny annyira a motorteljesítményre. Kanada az, ott látni fogjuk az irányelv hatását bizonyos pozíciókban.”