A Formula-1 főbb csapataiból álló Stratégiai Csoport volt az, amely a tankolás 2017-es visszatérése mellett szavazott: javaslatukat a felsőbb testületeknek még el kell fogadniuk. Az újbóli engedélyezéstől az autók gyorsulását és nagyobb izgalmakat várnak. 2009-től azért tiltottak be a tankolást, hogy visszaszorítsanak a költségeken, valamint javítsák a biztonságot.
„Az utolsó alkalommal, amikor volt tankolás, mindenki arra panaszkodott, hogy a kiállásokig senki sem előz a pályán” – emlékeztetett Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója, akinek nem nyerte el tetszését a javaslat. Más érveket is felsorakoztatott: „Senki sem tudta kibogozni, mi történik a nagydíj folyamán. Problémák voltak a biztonsággal és költséggel is. Ha ilyen okok miatt szüntették be, akkor miért akarjuk újra csinálni?”
Lowdon azokkal a – Red Bull és Toro Rosso által is hangoztatott – véleményekkel sem ért egyet, melyek szerint a csapatoknak nem szabadna beleszólni a döntéshozás folyamatába. „Nem csatlakozom azokhoz a megjegyzésekhez, hogy nem kellene belefolynunk. Úgy gondolom, a csapatok ki tudják venni a maguk részét, de jelenleg nincs minden csapat olyan pozícióban, hogy kivehesse.”
„A legfontosabb az, hogy olyan fórumot hozzunk létre, amely növekedési stratégia alapján működik. Nem látom okát, hogy ebben a csapatok miért ne működhetnének közre” – folytatta Lowdon, aki a Stratégiai Csoport munkásságát már korábban is kifogásolta. „Igen, ez nehéz, de a stratégia nem könnyű. Bárki, akinek nagy nemzetközi cége van, meg fogja mondani, hogy a növekedési stratégiák értékelése és megalkotása időt vesz igénybe, és bonyolult folyamat. Miért menne könnyebben egy sportban, mint az F1? Nehéz, ám létfontosságú.”