Albert Einstein óta tudjuk, hogy minden relatív, és ez igaz a Sauber idei, „pozitív”-nak bélyegzett szezonkezdésére is. Eddigi hat versenyen szerzett 21 világbajnoki pontjukat világmegváltó tettnek ugyan nehezen lehetne nevezni, de tekintve, hogy ez pont 21-gyel több annál, mint amit tavaly egész évben szereztek, a fejlődés valóban megkérdőjelezhetetlen.
Jelen pillanatban ráadásul a konstruktőri világbajnokság állása is igen kedvező képet mutat a Sauberre nézve, hiszen a hinwilliek jelenleg az 5. helyet foglalják el a pontversenyben, azt pedig egy szponzortárgyalás során nyilván nem kell hozzátenni, hogy a 8. helyezett Toro Rossóval szemben is csupán hat pont az előnyük, így a sorrend egyetlen futam alatt is teljesen megváltozhat. Monisha Kaltenborn csapatfőnök erről persze hallani sem akar, ő ragaszkodik a jelenlegi pozíció megtartásához.
„Amit látni szeretnék, az az, hogy ott maradunk a tabellán, ahol most vagyunk, de tudom, hogy ezt a gyakorlatban nagyon nehéz lesz megvalósítani. Mindenesetre nem fogjuk eleve feladni a harcot, és azt mondani, hogy hát szép idők voltak, de elmúltak és ennyi volt. Lesznek futamok, ahol erősebbek leszünk, míg máshol kevésbé. De rengeteg múlik a költségvetésen” – bökte ki Kaltenborn az Autosportnak nyilatkozva, egyértelműen utalást téve rá, hogy amennyiben a folytatásban is csak jelenleg meglevő szponzoraikra támaszkodhatnak, úgy szinte borítékolhatóan alul fognak maradni a fejlesztési versenyben riválisaikkal szemben.
„Természetesen minél több pénzünk van, annál többet tudunk fejleszteni. És úgy gondolom, hogy azt megmutattuk, hogy ha fejleszthetünk, akkor azt általában hatékonyan tesszük, szemmel látható előrelépéseket téve” – mutatott rá az indiai hölgy, hogy miért lehet érdemes egy szponzorjelöltnek éppen hozzájuk befektetni. Szerinte az eddig megszerzett 21 pont és a pozitív évkezdet meg fogja hozni a befektetők kedvét, hogy csatlakozzanak F1-es projektjükhöz.
„A szezonkezdésünk segített. Már jelenleg is folyamatban van több ígéretes tárgyalásunk, de a jó eredményeknél mindig több kell ahhoz, hogy meggyőzzük a befektetőket. Ezt 2012-ben már megtapasztaltuk. Ha jönnek az eredmények, akkor sokkal többször fog csörögni a telefonod, és sokkal többen akarnak beszélni veled, de egy szerződést nyélbe ütni ettől még ugyanolyan nehéz marad. Remélhetőleg a mostani tárgyalásaink vezetni fognak valahova, és az elkövetkező versenyeken már több szponzort láthatunk majd az autónkon feltüntetve” – bizakodott Kaltenborn, aki végül azt is kiemelte, a pontszerző eredmények a csapatmorálnak is jót tettek, amire nyilván a Giedo van der Garde-féle kényelmetlen ügy után is nagy szükség volt.
„Több szempontból is nagyon nehéz időszakon van túl a csapat, de fenntartottuk a koncentrációnkat és keményen dolgoztunk. Nem volt könnyű kimászni a gödörből, de a motivációnkat soha nem veszítettük el, és én örülök a legjobban, amikor jó eredményekkel tudjuk meghálálni a csapattagoknak ezt a rengeteg munkát. Minden alkalmazottunk tudja, hogy a legjobbat hozzuk ki abból, amink van, és ez arra ösztönöz mindenkit, hogy tovább harcoljunk a céljaink megvalósításáért” – mondta.