A Formula-1 istállói – legalábbis azok, akik a Stratégiai Csoport tagjai – fontos szerepet játszanak a szabályalkotás folyamatában, a 2017-re szóló módosításokat, mint az új aerodinamikai előírások, tankolás bevezetése és szabad gumiválasztás, ők határozták meg, a magasabb testületek, mint az F1 Bizottság és FIA szerepe csak annyi, hogy elfogadják vagy elvetik a Csoport koncepcióját. Ez a rendszer nem mindenki szerint működik helyesen.
„Amennyire tisztelem a csapatokat, és figyelembe veszem azt is, mennyi pénzt költenek el, úgy gondolom, a szabályokat nélkülük kellene meghozni” – jelentette ki Gerhard Berger, a Ferrari és McLaren csapatok egykori versenyzője, majd később a BMW motorsportfőnöke és Toro Rosso társtulajdonosa a motorsport.com oldalnak. „Nem a csapatok dolga eldönteni, mire van szüksége a sportnak, vagy hogy milyennek kell a show-nak lennie. A csapatoknak a követelményeknek kell megfelelniük. Ez így működött a régi időben, és most is így kellene lennie.”
Berger elképzelésének oka nem bonyolult: az istállókat önös érdekeik vezérlik. „A csapatoknak teljesen különböző környezetük, költségvetésük van, és így tovább, ezért sosem jutnak ugyanarra a nézőpontra. Sok ember gondolja úgy, hogy változtatásra van szükség, sok embernek különböző a véleménye, az érdekek pedig ütköznek egymással. Úgy gondolom, ma nagyon nehéz ötleteket megvalósítani. Az FOM, FIA és a csapatok is ott vannak, mindenkinek más a fontos, végül pedig nagyon kevés döntés születik meg.”
Berger elégedett a változásokkal, melyekről a Stratégiai Csoport legutóbbi találkozóján határoztak – ezek még nem tekinthetők véglegesnek –, ám fontosságukat nem túlozza el. „Nincs gondom azzal, hogy tankolnak-e vagy nem. De ez lesz a döntő különbség? Nem, de talán egy lépés abba az irányba” – zárt az 55 éves osztrák.