Az ellenőrzésről beszámoló motorsport.com alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség látogatására a Spanyol Nagydíj után került sor. A mezőny többi csapata fogott gyanút a Barcelonába szállított fejlesztések mértékén, úgy érezték, a Ferrari talán megszegi a szélcsatornára és CFD-technológiára vonatkozó előírásokat. Panaszukat az FIA-val is megosztották.
A Ferrari új partnere, a Haas istálló jövőre érkezik a Formula-1-be: mivel az együttműködés keretében a maranellói szélcsatornát az amerikaiak is használhatják, az egyik elképzelés szerint itt élt kiskapuval a Ferrari, emellett az is lehetséges, hogy szaktudást, szakembereket és alkatrészeket osztanak meg. Az olasz csapat ezt a feltételezést cáfolta, és kiemelte, két teljesen különálló aerodinamikai gárda dolgozik a két istálló részéről.
Az FIA felügyelője, Marcin Budkowski – a McLaren korábbi aerodinamikai főnöke, aki a Ferrarinál is dolgozott – alapos ellenőrzés alá vetette a szélcsatornában való munkát, de nem talált semmi szabályba ütközőt. Úgy véli, a Ferrari és Haas közötti partnerség sem lépi át a tisztességes határokat.
„Egy egyedi együttműködés létezik a Ferrari és Haas között, mi pedig úgy éreztük, szükséges ellenőrizni, hogy a munka a megegyezés szerinti módon folyik-e” – mondta el a motorsport.com-nak az FIA egy szóvivője. „Ez számottevő alapossággal megtörtént a Spanyol Nagydíjat követő héten. Mindent kielégítőnek találtunk.”
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 9990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.