Amikor 2014-ben bevezették az új V6-os, turbómotoros formulát, a legelső kritikák – már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon – a hanghatást érték, amely jóval elmarad a V8-as korszakban megszokottól. Tegnap beszámoltunk a Formula-1 négy motorgyártójának összefogásáról, akik a kipufogó átalakításával akarják elérni, hogy a sport zajosabbá váljon a következő szezontól fogva. Ha azonban Niki Laudára, a Mercedes elnökére hallgatunk, feleslegesnek tűnik igyekezetük.
„Nézzék csak meg a tavalyi évet. Az F1-es hang megnőtt, ez nem is kérdés. Ezért úgy gondolom, hogy a helyes irányba megyünk” – jelentette ki a háromszoros világbajnok Monacóban a Sky televíziónak. Megosztó állítását fűszerezte azzal, hogy odaszúrt egyet az egyik rivális motorszállítónak. „Az egyetlen, amely továbbra is kissé kevésbé hangos, az a Renault. De hát nekik kevesebb lóerejük is van.”
Lauda elárulta, hogy az egy helyett két nyílású kipufogó mellett más megoldások is segíthetik az éktelen zaj visszaszerzéséért folytatott harcot. „Dolgozunk egy programon 2017-re, habár lehet, hogy már következő évben megvalósítjuk. Hat sebességi fokozatunk lenne nyolc helyett, mert a nyolcadikat csak Monzában és talán Spában használjuk. Hat fokozattal magasabb a fordulatszám, ezért a zajszint is megemelkedik” – magyarázta a 66 éves osztrák.