Bár a motorhangot illető kritikákat elsősorban az új erőforrások bevezetése után, 2014 elején lehetett hallani, azóta pedig lecsillapodtak – természetesen sokan továbbra sem tudnak megbarátkozni a V6-os erőforrások csendességével –, a négy motorgyártó azon dolgozik, hogy a sport zajosabbá váljon. A motorsport.com erről az FIA-tól értesült, az autók pedig már 2016-ban hangosabbak lehetnek, annak ellenére, hogy széleskörű módosítások csak az azutáni idényben érkeznek.
A gyártók terve az, hogy kötelezővé tegyék két kipufogónyílás használatát a jelenlegi egy helyett, amely felerősíti az egyedüli nyílás által tompított motorzajt. A motorsport.com forrásai szerint az egyik nyílás a turbó megkerülőszelepével lesz összeköttetésben, míg egy másik egyenesen a belsőégésű motorral. Bár ez a módszer sem fogja tudni reprodukálni a V8-as korszakból ismert effektusokat, a hangerő jelentősen növekedni fog, a zaj pedig öblösebbé válik.
A Renault nyilvánosan is a javaslatot támogatók mögött áll. „Bármit, ami segít javítani a hangon, örömmel fogadunk” – mondta a franciák sportigazgatója, Cyril Abiteboul. „Nem akarok negatív lenni. Csak remélem, hogy elég lesz.”
A változtatásnak a Stratégiai Csoport támogatására lesz szüksége: ha a testület résztvevőinek többsége rábólint a javaslatra, az F1 Bizottság elé kerülhet. Ha itt egyöntetűen igennel szavaznak rá, a módosítást az FIA Motorsport Világtanácsának kell szabályba foglalnia. Erre a WMSC júliusi találkozóján kerülhet sor.