A Stratégiai Csoport múlt héten jelölte ki a 2017-től életbe lépő szabályváltoztatásokat: közöttük szerepel például a tankolás visszaállítása és szabad gumiválasztás, a V6-os motorok azonban változatlanok maradnak, leszámítva azt, hogy nagyobb teljesítményt préselnek ki belőlük. A csoportban képviselt csapatok nem bólintottak rá Bernie Ecclestone javaslatára, aki azt szerette volna, hogy a hibrid turbók és a V8-as szívómotorok együtt versenyezhessenek a jövőben.
„Sok dolgot meg akarok változtatni. Ma egy olyan formula van érvényben, ahol a motorok a legfontosabbak. Nem gondolom, hogy az F1 erőforrásainak ilyen komplikáltaknak kellene lenniük” – mondta Ecclestone az olasz Autosprint magazinnak a találkozó után. „Egy barátom, akit nem fogok megnevezni, de egy nagy gyártónak dolgozik, mondta nekem, hogy a jelenlegi F1-es hibridek műszaki megoldásait sosem fogják használni utcai autókon.”
„Ezek a motorok sehogyan nem segítik a Formula-1-et. Nem segítették a show-t, nem segítik a csapatokat, hogy szponzorokat és befektetőket találjanak. A csapatoknak sokkal többet kell fizetni értük, mint korábban. Természetesen lehetséges lenne másféle motorokat használni, amelyek olcsóbbak, de ugyanolyan teljesítményre képesek. De a gyártók nem akarnak” – zárta Ecclestone.
A Stratégiai Csoport találkozóján úgy döntöttek, új erőforrások bevezetése helyett az ügyfélautók rendszerének engedélyezése lehet a kiscsapatok túlélésének kulcsa. A javaslatról megvalósíthatósági tanulmány készül, amely alapján az F1 Bizottság fog dönteni a bevezetésről vagy elvetésről.