Bianchi tavaly kisebb csodát vitt véghez Monacóban, amikor kihasználva a kavarodást, a kieséseket és mások balszerencséjét a 8. pozícióban futott be a célba a 14 állva maradt autó közül, és az utólagos 5 másodperces büntetéssel is csak eggyel került hátrébb, ezzel megszerezve önmaga és a Marussia csapat történetének első két pontját. A francia az oddsok ellenére tette ezt, hiszen a Marussia a Caterhammel együtt még akkor is alapos lemaradásban volt a középmezőnytől.
Idén az istálló utódja, a Manor is hasonló helyzetben van, Will Stevensnek és Roberto Merhinek egy sima versenyen esélye sincs a pontszerzésre, ráadásul immár ellenfél nélkül kénytelenek körözni a többiektől jelentős hátrányban. Stevens azonban hisz benne, hogy ha Monacóban ismét zűrzavaros futamot látunk, akkor megbízhatóságuknak köszönhetően elcsíphetik a pontokat, ahogy azt Bianchi is tette tavaly - aki jelenleg suzukai szörnyű balesetben elszenvedett súlyos fajsérülései miatt nem lehet a csapattal.
„Ha van verseny, ahol közelebb kerülhetünk a többiekhez, akkor az Monaco” - nyilatkozta Stevens a crash.net-nek. „A szuperlágy gumik használatával mi többet fogunk javulni, mint a többiek. Barcelona éppen azért volt nehéz számunkra, mert ott a keményeken kellett futnunk, amelyek nem működnek jól az autónkon.”
„A tavalyi nagyszerű verseny volt a csapat számára, és biztos vagyok benne, hogy idén is elég sok tolakodás lesz a mezőny közepén, így megnyílik előttünk a lehetőség, hogy felcsipegessük a morzsákat. Ha sima verseny lesz, akkor egész biztos, hogy nem fogunk pontot szerezni, de persze mindent beleadok majd.”
„Viszont ha megismétlődnek a tavalyi történések, mi biztosan ott leszünk. Ha jól emlékszem, az elmúlt két évben változó időjárás mellett zajlott a péntek és a szombat, így most is bármi megkavarhatja a dolgokat. Számíthatunk biztonsági autóra is és néhány balesetre, így ha mindent kihozunk az autóból, akkor feljebb fogunk végezni, mint eddig az idei év során.”
A Manor idei legjobb eredménye egyelőre a 15. hely, amit Merhi Malajziában, Stevens pedig Kínában ért el - helyezéseiket azonban minden esetben a kiesők száma határozta meg, hiszen a csapat autói mindig az utolsó két helyen végeztek, noha az pozitív számukra, hogy ők maguk még egyetlen kiesést sem könyvelhettek el.