DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Három másodperces kiállás tankolással együtt?

Forradalmasíthatják a tankolás folyamatát az F1-ben, amennyiben ez a látványelem valóban visszatér a sportba 2017-től. Drámaian felgyorsulhat az autók üzemanyaggal való feltöltése.

Mint arról a Stratégiai Csoport csütörtöki ülésén döntöttek, az FIA és a csapatok napirendre vették a futamközi tankolás újbóli bevezetésének lehetőségét. Ez persze még egyáltalán nem jelenti azt, hogy biztosan visszatér ez a 2010-től betiltott jelenség a versenyekre, és nem csak azért, mert az F1 Bizottságnak és a Motorsport Világtanácsnak is rá kell még bólintania az elfogadás előtt. Ugyanis amint azt Toto Wolff elmondta, csak akkor fogják azt végül bevezetni, ha a költségei nem emelkednek az egekbe, és ha az egész folyamatot látványosabbá, azaz gyorsabbá tehetik.

Dppi_00115002_043



 A csapatok terve ugyanis az, hogy a bokszkiállások az üzemanyag-feltöltéssel együtt se tartsanak lényegesen hosszabb ideig a jelenlegieknél. Az 1994 és 2009 közötti „tankolós” évek során akár 8-10 másodpercet is állhatott egy autó a szerelőinek gyűrűjében, ha abba több benzint is juttattak. Akkoriban létezett egy maximális átfolyási sebesség a tankolócsőre, ami elsősorban a biztonságot szolgálta, ám ha a csapatok tervei megvalósulnak, az üzemanyag áramlása jelentősen felgyorsul majd.

„A futamok alatti tankolást azért tiltották be, mert túl költséges volt, és mert a bokszkiállások túl sokáig tartottak” - magyarázta Wolff a BBC-nek. „Ám most szeretnénk újra felderíteni ezt a terepet, és utánajárni, hogy lehetséges-e lecserélni a kerekeket és feltankolni az autót ugyanannyi idő alatt, mint ami jelenleg csak a kerékcseréhez kell - tehát két-három másodperc alatt. Megállapodtunk abban, hogy utánajárunk a lehetőségeknek és a költségeknek, hiszen az egész nagyon látványos lehet. De ha kiderül, hogy túl drága, nem csináljuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: