A 20 esztendős Pascal Wehrlein korábban is a Mercedes pilótája volt a DTM-ben, a Formula-1-es részleg figyelmét akkor keltette fel, amikor tavaly a Lausitzringen a sorozat történetének legfiatalabb futamgyőztesévé vált. Azóta több teszten vezette Hamilton és Rosberg autóját, a tél folyamán a Force Indiát is kipróbálta, a Malajziai Nagydíjon pedig egy másik motorpartner, a Williams nevezte ki tartaléknak arra az esetre, ha a hátsérülésből lábadozó Valtteri Bottas nem tudna visszatérni.
A Mercedes afféle utánpótlás-nevelésként tekint Wehrleinre (a Red Bull-lal ellentétben nekik nincsen kiterjedt programjuk a fiatalok számára), akit szeretnének a királykategóriába juttatni – habár továbbra is kétséges, hogyan tudják ezt megvalósítani a szabályok keretein belül, hiszen jövőre vezetik be az F1-es bemutatkozáshoz szükséges szuperlicenszpontokat, melyek figyelmen kívül hagyják a DTM-et. A szabályt csak úgy lehetne kijátszani, ha a német pilóta már idén részt venne néhány futamon – ez pedig egyelőre nincs tervben.
„A célom határozottan az, hogy egy napon az F1-ben vezethessek, de idén a DTM-ben szerepelek, ezért ez a fókuszom” – idézi a crash.net a versenyzőt. „Versenyképesek akarunk lenni ott, futamokat nyerni és talán a bajnokságot, mert az elmúlt két évben kicsit szenvedtünk. Ezért a fő fókuszom a DTM, mivel eredményeket kell szállítanom, és a legjobbamat nyújtanom. Azután, remélhetőleg, nemsokára az F1-ben fognak látni.”