Gene Haas csapatfőnök pedig egyelőre még nem jelentette be a nevét viselő csapat 2016-os F1-es pilótafelállását, sőt, a hírek szerint egészen nyár végéig várni fog ezzel. Mindez nyitva hagyja a kaput a merészebbnél merészebb spekulációk és forgatókönyvek kiötlése előtt, és a 62 éves szakember mintha csak szándékosan rá is játszana erre, így irányítva nagyobb figyelmet alakulófélben levő F1-es alakulatára.
Legutóbb a Ferrari tesztpilótáját, Esteban Gutierrezt, illetve a rutinos Adrian Suilt hozták szóba a Haasszal, de néhány újságíró már Kimi Raikkönent is összeházasította gondolatban az amerikai csapattal. Gene Haas nyilatkozataiban többször hangsúlyozta, két fő szempont alapján szeretné kiválasztani jövő évi pilótáit: szüksége lenne egy rutinos F1-es menőre, de emellett egy honfitársának is szeretne lehetőséget biztosítani a száguldó cirkuszban való bemutatkozásra.
Ha amerikai formulaautós pilóta, akkor a legtöbbeknek egyből Alexander Rossi neve ugrik be, de a GP2-es menő mellett akár egy 33 éves hölgynek, a NASCAR-ban már számos alkalommal bizonyító Danica Patricknek sem rosszak az esélyei – derül ki Haas legutóbbi nyilatkozatában, amelyet az Autosportnak adott.
„Ha a megfelelő szponzor csatlakozik hozzá, akkor bármi lehetséges. Danica Patrick egy nagyon eladható személyiség, akivel bármit el lehet adni. Eddigi főszponzora, a GoDaddy otthagyja őt a mostani szezon végén, de legalább időben közölte ezt vele, így van ideje új szponzor után nézni. Ő legalább akkora figyelmet vonz magára a pályán, mint bármelyik másik versenyző, úgyhogy egy értékes emberről beszélünk” – közelítette meg a kérdést egyértelműen üzleti szempontok mentén az amerikai csapattulajdonos.
Ezt követően, a praktikus okokat is végiggondolva, rögtön meg is fogalmazott néhány aggályt Patrick F1-es bemutatkozásával kapcsolatosan. „Az F1-es autók elég egyediek, ezért talán nem árt, ha olyan valakit ültetsz bele, aki vezetett már ilyet. De én semmire nem akarok előre nemet mondani, és nem szeretnék semmilyen lehetőséget sem kizárni. Ugyanakkor, ha a dolgok valószínűségét nézzük, akkor nyilvánvaló, hogy Danicának a NASCAR mellett nagyon nehéz lenne az F1-ben is versenyeznie. Természetesen felérne egy hazafutással, ha az amerikai csapatunkba egy amerikai pilótát tudnánk beültetni az F1-ben, de ezt nem lesz egyszerű megvalósítani” – gondolkodott hangosan Haas.
A csapatfőnök végül arról is beszámolt, eddig minden a tervek szerint halad csapata F1-es felkészülésében, és már most 90 főt számlál a csapat dolgozóinak a létszáma, amely a szezon kezdetéig további 50-60 fővel fog bővülni. Jelenleg különféle alkatrészeket rendelnek beszállítóktól, és folyamatos kapcsolatban vannak partnercsapatukkal a Ferrarival, a motor és az egyéb összetevők fejlesztése érdekében.
Szponzoruk egyelőre nincs, de Haas állítása szerint így is biztos anyagi lábakon állnak. „Nincs égető szükségünk egy szponzorra sem, de nyilván szeretnénk majd néhányat idővel. Versenyezni fogunk, függetlenül attól, hogy lesznek-e támogatóink vagy sem. Úgy gondolom, hogy sokan vannak, akik szeretnének együttműködni velünk, de mindennek ára van. Prémium versenycsapat kívánunk lenni, ezért nem adjuk magunkat olcsón” – fogalmazott világosan az amerikai.
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 8990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.