DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

A Lotus teszterét nem érdeklik Grosjean panaszai

Jolyon Palmer eddig öt F1-es hétvégéből három alkalommal beleülhetett a Lotusba a pénteki első edzéseken, Romain Grosjean panaszkodni kezdett a hiányzó kilométerek miatt.

Romain Grosjean már péntek délután panaszkodott félresikerült pénteki napja miatt, és nem csak a szétrepülő motorborítást okolta – szerinte nagy hátrányba került amiatt is, hogy a Lotus tesztpilótája, Jolyon Palmer vezethette az E23-ast délelőtt, úgy ahogyan azt megelőző két versenyhétvégén is. A brit GP2-es bajnok azonban úgy véli, hogy a franciának nincs igaza, és nem ért volna el jobb eredményeket a plusz 90 percekkel, amiket idén kihagyni kényszerült.

„Nem tudom milyen hatással volt ez rá, hiszen nem ért volna el többet ezzel sem” – idézte Palmert az Autosport. „Spanyolországban összekoccant Maldonadóval, de összességében jó munkát végzett. Kínában és Bahreinben a hetedik, Barcleonában pedig a nyolcadik lett, és csak Spanyolországban végezhetett volna előrébb egy hellyel, többre nem lett volna képes. Persze megértem, hogy boldogtalan amiatt, hogy nem vezethet, és átérzem a helyzetét, hiszen én sem vezetek sokat.”



A Lotus korábbi fejlesztő/tesztpilótáival összehasonlítva Palmer sokkal több időt tölt az autóban, ezért nagyobb az esélye arra is, hogy a jövőben versenyzői üléshez jusson az enstone-i csapatnál, vagy esetleg máshol (a brit élen zárta a szerdai tesztnapot Barcelonában). „Nagyon fontos számomra, hogy minél több időt töltsek az autóban, hiszen ez sem Davide Valsecchi, sem Charles Picnek nem sikerült. Ha nem vezetsz, akkor nem lépsz előrébb a karrieredben. Szót érthetsz a mérnökökkel, de ha a pályán nem mutatod meg, mit tudsz, egy cseppet sem vagy jobb versenyző.”

„Eddig minden remekül alakult, hiszen én is boldog vagyok, és a csapat is, így mindig újabb alkalmat találnak arra, hogy vezethessek. Már csak azért is lényeges, mert jövőre versenyezni szeretnék, és erre a legjobb megoldás, ha végig a szemük előtt vagyok.  Más csapatok nem tudják, hogy mik a terveink, a Lotusnak jobb ötlete van, de lehet, hogy mások is felfigyelnek arra, amit csinálok. Természetesen, ha nem vezethetek a Lotusnál, valahol máshol néznék munka után.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: