DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Szigorodik az F1-es autók üzemanyag-áramlása

Több külföldi szakportál is arról számol be, hogy az FIA a minap eljuttatott az F1-es csapatokhoz egy új direktívát, amelyben pontosabban meghatározzák, mit szabad és mit nem az üzemanyag-áramoltatás kapcsán.

A Nemzetközi Automobil-szövetség illetékesei már közvetlenül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után jelezték, hogy pontosítani fognak az F1-es autók üzemanyag-áramlására vonatkozó regulákon, hogy ne legyen olyan kiskapu, amin keresztül ki lehetne játszani a szabályokat.



Az üzemanyag-áramlást mérő szenzor eddig a szabályokban lefektetett elhelyezkedése elméletben lehetővé tette ugyanis bizonyos mennyiségű üzemanyag felhalmozását az említett szenzor és az üzemanyag-befecskendező  között. Szintén megvolt rá az esély, hogy az így összegyűlt üzemanyagot aztán a szabályokban megengedett maximum 100 kg/óra értéket meghaladó üzemanyag-áramlási rátával pumpálják a motorba, így növelve az erőforrások által leadott teljesítményt.

Ezt a kiskaput kívánja végleg bezárni az FIA azzal a pontosított direktívával, amelyet szombaton küldött ki a csapatoknak. Az új irányelv kimondja, hogy az üzemanyag-áramlás sebességének tartósan 90 és 100 kg/óra között kell maradnia, ami annyiban jelent újdonságot, hogy immár a minimumértéket is lefektették a szabályokban. 

Ha a kiskaput ezzel be is zárták, de annak kulcsát mindenesetre nem dobták el túl messzire, azt ugyanis nem tartották fontosnak meghatározni az új regulában, hogy mit kell értenünk pontosan a „tartósan” kifejezés alatt ebben az esetben, bár állítólag a csapatokkal külön egyeztetni fognak még erről. A szövetség mindemellett külön szúrópróbaszerű ellenőrzéseket helyezett kilátásba a szabályok szigorú betartatásának céljából. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: