A Nemzetközi Automobil-szövetség illetékesei már közvetlenül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után jelezték, hogy pontosítani fognak az F1-es autók üzemanyag-áramlására vonatkozó regulákon, hogy ne legyen olyan kiskapu, amin keresztül ki lehetne játszani a szabályokat.
Az üzemanyag-áramlást mérő szenzor eddig a szabályokban lefektetett elhelyezkedése elméletben lehetővé tette ugyanis bizonyos mennyiségű üzemanyag felhalmozását az említett szenzor és az üzemanyag-befecskendező között. Szintén megvolt rá az esély, hogy az így összegyűlt üzemanyagot aztán a szabályokban megengedett maximum 100 kg/óra értéket meghaladó üzemanyag-áramlási rátával pumpálják a motorba, így növelve az erőforrások által leadott teljesítményt.
Ezt a kiskaput kívánja végleg bezárni az FIA azzal a pontosított direktívával, amelyet szombaton küldött ki a csapatoknak. Az új irányelv kimondja, hogy az üzemanyag-áramlás sebességének tartósan 90 és 100 kg/óra között kell maradnia, ami annyiban jelent újdonságot, hogy immár a minimumértéket is lefektették a szabályokban.
Ha a kiskaput ezzel be is zárták, de annak kulcsát mindenesetre nem dobták el túl messzire, azt ugyanis nem tartották fontosnak meghatározni az új regulában, hogy mit kell értenünk pontosan a „tartósan” kifejezés alatt ebben az esetben, bár állítólag a csapatokkal külön egyeztetni fognak még erről. A szövetség mindemellett külön szúrópróbaszerű ellenőrzéseket helyezett kilátásba a szabályok szigorú betartatásának céljából.