A 13. rajtkockából induló Fernando Alonso 26 körig jutott a versenyben, mikor fékhibát észlelt és bokszba állt. A probléma súlyosságával azonban ő is csak akkor szembesült, amikor a McLaren garázsa előtt le akarta lassítani autóját: nem tudott időben megállni, az emelőt elsodorta, a szerkezetet tartó csapattagnak épp elég lélekjelenléte volt ahhoz, hogy félreugorjon.
„Aggódtam érte, amikor tudatosult bennem, hogy nincs fékpedálom” – idézte fel Alonso a forró pillanatokat. „Nagyon gyorsan reagált, és szerencsére nem szenvedtünk semmiféle kárt vagy sérülést.” Nem sokkal később a Lotusnál zajló hasonló incidens megmutatta, az eset súlyos következményekkel is járhatott volna.
„A fékhiba egy körrel a vége előtt történt, túlszaladtam az első kanyaron is, aztán megkérdeztem a rádión, mit csináljak. Azt mondták, jöjjek vissza és álljak meg, aztán megnézik, beragadt-e valami, de végleg elromlott, és arra kértek, állítsam le az autót. Nyilván most ki kell vizsgálnunk a problémát, ez ismét egy olyan terület, ahol erősítenünk kell.”
A McLaren-Honda a 2015-ös Spanyol Nagydíjra sem fog szívesen emlékezni: az előző versenyek látszólagos előrelépései után a lekörözött Jenson Button mindössze a 16. pozícióban ért célba, egyedül a Manorok végeztek mögötte – ez a csapat idei legrosszabb eredménye.
Frissítve: A hírek szerint egy letéphető sisakfólia tömítette el Alonso McLarenjének hátsó fékhűtő csatornáját, ez vezetett a fékek túlhevüléséhez.