A pilóták ugyan nehéznek találták a vezetést a katalán pályán a hétvége első napján, de ez elsősorban az erős szélnek volt köszönhető, semmint a gumik viselkedésének. Sőt, az abroncsok kifejezetten jól állták a sarat, amit Hembery nem is mulasztott el kiemelni értékelőjében, rámutatva, hogy az idénre elvégzett újításaiknak köszönhetően ezúttal szerinte már csak kevesen fogják a háromkiállásos stratégiát preferálni a versenyen.
„Az edzéseken tapasztalt körülmények nagyban eltértek azoktól, amilyeneket az előszezoni tesztek során tapasztaltunk, de ennek ellenére is ugyanazok a trendek körvonalazódtak. A 2015-ös hátsó gumik szerkezetén elvégzett munkánk eredménye egyértelműen látszik, hiszen a tavalyinál jóval alacsonyabb kopás figyelhető meg rajtuk, dacára a megnövekedett terhelésnek. Ennek eredményeképp a mezőny nagy része bizonyára két bokszkiállással számol majd vasárnap” - vélekedett az abroncsgyártó cég képviselője.
„A mezőny jól ismeri ezt a pályát, a küzdelem pedig nagyon szoros, így a gumik kezelésével szerzett legkisebb előny is nagy különbségeket okozhat a pályán.”
A Pirelli egyébként az előző évekhez hasonlóan a két legkeményebb keveréket hozta Barcelonába, és a pénteki edzésnap során érdekes módon nem a keményeken, hanem a közepeseken futották a leghosszabb etapot. A fehér jelzésű gumival egy 25 körös menet is született, míg a narancsszínűvel legfeljebb 22 körig jutottak a versenyzők.