A silverstone-i központú istálló hátrányban kezdte a szezont, hiszen 2015-ös autójukkal csak a tesztidőszak végére készültek el, így az esetek többségében csak a középmezőny hátsó felében tanyáznak a versenyhétvégéken. A csapatnál azonban nem hagyják elúszni az évet, és nagyon hamar hozzáláttak az autó B-verziójának építéséhez, ami a terveik szerint négy futam múlva, az Osztrák Nagydíjon debütál majd.
„Először csak egy autót készítünk el, hiszen meg kell róla győződnünk, hogy megfelel az összes új töréstesztnek” - ismertette a csapat kilátásait Bob Fernley, a Force India helyettes vezetője. „Abban még nem vagyok biztos, hogy az autó már az Osztrák Nagydíj rajtrácsán is ott lesz-e, de az egész biztos, hogy a futamot követő teszten már igen. Ezt követően átalakítjuk a másik modellt is, így Silverstone-ban a Brit Nagydíjon már mindkét pilótánk a B-specifikációval versenyezhet.”
De ha a spielbergi hétvégére eljutnak az egyik új autóval, vajon melyik pilótáé lesz a megtiszteltetés, hogy pályára vigye azt? Fernley elárulta, hogy mivel Nico Hülkenberggel és Sergio Perezzel sem akarnak kivételezni, egy pofonegyszerű módszerrel határoznak majd az új és a régi autó leosztásáról.
„Valószínűleg pénzfeldobással fogunk dönteni, hiszen így a két versenyzőnk egyenlő esélyekkel indul. És nem feltétlenül jelent előnyt, ha valaki az új autóval kezd, hiszen rengeteg munkát igényel majd annak megfelelő hangolása” - magyarázta.
A Force India jelenleg 11 pontjával csak a 8. helyen áll a tabellán, de fő riválisaik néhány pont előnyükkel még bőven lőtávolban vannak, ráadásul a 4. pozícióban tanyázó Red Bull is még csak 23 egységet gyűjtött. Fernley reméli, hogy ha átvészelik nagy veszteségek nélkül a következő pár futamot, akkor még ebből a szezonból is sokat kihozhatnak. „A számok nagyon ígéretesek. Bízunk benne, hogy az új autó segítségével versenyképesebbek leszünk, és a középmezőny elején találjuk magunkat” - adott hangot reményeinek.