A 2012-ben megjelenő törött, avagy kacsacsőrű emlős-típusú, és a Formula-1-et tavaly sokkoló (a lehető legfinomabban megfogalmazva) ormányra emlékeztető orrkialakítások után itt az új trend, az „anti-Pinokkió”, azaz a minél rövidebb orr.
A Mercedes és a Williams erre megoldásra alapozta 2015-ös autójának koncepcióját, a tervezés mögötti legfontosabb vezérlőelv a rövid orr alkalmazása volt. Az európai szezon kezdetétől a Red Bull is beáll a sorba, az ő kialakításuk a várakozások szerint az eddigi legradikálisabb megoldás lesz.
A Ferrari viszont más úton indul el, mint a közvetlen riválisok. Az olasz Autosprint beszámolója szerint, bár a Scuderia komoly fejlesztőcsomaggal érkezik Barcelonába, az orr nem alakul át az SF15-T-n. „Nem láthatunk majd rövidített orrot az autón, bár minden istálló értékelte ezt a megoldást” – írja a lap tudósítója, Roberto Chinchero.
A beszámoló hozzáteszi, hogy a döntés a versenyzők bevonásával születet meg: Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen egymástól függetlenül úgy nyilatkoztak, hogy nekik megfelel a jelenlegi megoldás, így a maranellói mérnökök és tervezők úgy döntöttek, hogy nem változtatnak az orr kialakításán.