A Mercedes újabb két trófeát helyezhetett gyűjteményébe a Bahreini Nagydíj után, Lewis Hamilton megnyerte a futamot, míg Nico Rosberg harmadik helyet ért el. Ezúttal azt sem lehet elmondani, hogy unalmasan, senkitől sem zavartatva jutottak el rajttól a célig, mint például Ausztráliában, különösen Rosberg vette ki részét a csatákból. A bleacherreport.com azonban rámutatott néhány panaszra, melyek szerint a párost indokolatlanul kevés ideig mutatták a bahreini futam közvetítésében, elemző írásában pedig az okokat is igyekezett megtalálni.
A helyszínen jelen levő F1-es újságíró, Kate Walker az ESPN oldalán vezetett blogjában írta: „A sajtóteremben olyan nyilvánvaló volt a rendező döntése, hogy tartózkodni akar a Mercedest mutató felvételektől, kivéve, ha elkerülhetetlen, hogy minden alkalommal felkiáltottunk, valahányszor egy Ezüstnyíl megjelent a képernyőn.” Egy kollégája, Joe Saward kiemelte, „a Saubereket néztük, miközben feszült és érdekes csata folyt az élen”.
Mi vezethetett ehhez a kétségtelenül rendezői szándékhoz? A célzás vagy a Mercedes dominanciájának szólt, akik az utóbbi 23 versenyből 19-et nyertek meg, vagy pedig az istálló keveredhetett nézeteltérésbe rögtön a futam előtt Bernie Ecclestone-nal – az ő szava a közvetítést készítő FOM vezetőjeként elég erős ahhoz, hogy egy ilyen utasítást bármikor kiadhasson.
Ugyanakkor felmerül a kérdés: mennyi az annyi, tehát számszerűleg milyen keveset láthattunk a közvetítés során Mercedest? A bleacherreport.com szerzője ezt is lemérte, összehasonlítva Bahreint az előző két versennyel – az adatok rajttól a leintésig érvényesek, beleszámította a távoli és a csapatról bokszutcában készült felvételeket is, ha azonban a Mercedes csak a háttérben bukkant fel, a főszerepben egy másik autóval, azt már nem. A következő – eléggé meglepő – eredményeket kapta:
|
perc:másodperc |
százalék |
Malajziai Nagydíj |
20:29 |
20,3 % |
Kínai Nagydíj |
10:27 |
10,5 % |
Bahreini Nagydíj |
22:08 |
23,3 % |
Jól látható, hogy valójában Bahreinben nem a legkevesebb, hanem a legtöbb időt kapta a Mercedes a képernyőn, közel az adás egynegyedét. Malajziában is 20 % jutott a csapatnak, míg a futamot megnyerő Ferrarinak nagyjából 30. Amire valójában panaszt lehetne tenni, az a Kínai Nagydíj, amelyen a Mercedest csupán 10 és fél percig mutatták, ebből kettő pedig a safety car mögött zajlott. Persze nem szabad elfelejteni, a Kínai Nagydíj a Mercedes unalmasabb versenyei közé tartozik, töredéke esemény történt velük, mint Bahreinben.
A bahreini közvetítést illető vádak tehát alaptalannak tűnnek, a szerző azonban ígéretet tett arra, hogy a szezon további részében is nyomon követi a Mercedes képernyőn töltött idejének alakulását.