Az utánpótlás-széria 2014-es győztese, Jolyon Palmer igyekezete ellenére nem tudott versenyülést találni a Formula-1-ben, a Lotusszal viszont aláírt egy tartalékversenyzői szerződést, amelynek értelmében több pénteki első szabadedzésen vezetheti az egyik autót. A tervek szerint nem kevesebb, mint tíz alkalommal, amelyek közül az első két bevetést Kína és Bahrein jelentette. Mindkétszer Romain Grosjean Lotusát vette át.
„Ez nem ideális helyzet a versenyzők számára, mivel másfél órát veszítünk el, és sosem vagyunk boldogok, ha le kell mondanunk a ’baby’-nkről” – nyilatkozta Grosjean, aki ennek ellenére elfogadja, hogy így kell tennie. „A gazdasági realitás ma azt jelenti, hogy az F1 nem könnyű. A csapatoknak minden lehetséges megoldást számba kell venniük, hogy finanszírozzák a költségvetésüket.”
A finn Turun Sanomat értesülése szerint a Lotus csapatfőnök-helyettese, Federico Gastaldi figyelmeztette Maldonadót, most ő következik a sorban, Grosjean után neki kell kölcsönadnia autóját – a versenyző azonban megtagadta az engedelmességet. Emlékeztette rá felettesét, hogy szerződése alapján joga van arra, hogy minden egyes nagydíj minden egyes edzésén vezessen.
Kérdés, hogy mi következik ezután a Lotusnál: sikerül-e Maldonadót rávenni arra, hogy néhányszor álljon félre, esetleg Grosjean – aki jelenleg a csapat eredményesebb tagja, így a Lotus számára is külön fontos minden egyes kör, amit megtehet a pályán – húzza a rövidebbet, vagy éppen Palmer marad hoppon, és tíz lehetőségénél csak kevesebbet kap meg.