A német 2010 óta tartó F1-es pályafutása során a középcsapatok között ugrált, és bár a Force India tavaly olykor képes volt a nagyobb istállókkal is harcba szállni az erősebb pontszerző helyeként, idénre nem tudták átmenteni lendületüket. A téli felkészülést a silverstone-i alakulatról érkező negatív hírek árnyékolták be, a beszállítók felé való tartozásaik miatt bizonyos elemeket is késve kaptak meg, így a tesztek egy részét is kihagyták. A jelenlegi helyzet pedig elszomorítja Hülkenberget.
„Elég rossz helyzetben vagyunk. Még várnunk kell valameddig a fejlesztésekre, így nehéz időket élünk. Sohasem volt még ilyen a pályafutásom során. Alapvetően leálltunk a munkával a tél folyamán, így nem tudtunk olyan ütemben dolgozni, mint a többi csapat” - ismerte el.
A Force India tempója egyelőre nincs a várt szinten, ám a melbourne-i káoszban mégis kettős pontszerzéssel tudták kezdeni az évet. Kínában aztán a megbízhatósággal is gondok adódtak, Hülkenberg váltóhiba miatt kiesett, s az autóik jelenleg a feltörekvő McLaren elsőszámú prédái a pályán.
„Mind versenyzők vagyunk, így legjobban azt szeretjük, ha a győzelemért harcolhatunk. Ha ezt nem tehetjük meg, akkor legalább a pontokért akarunk csatázni, jelenleg azonban még ez is problémás” - szomorkodott a 27 éves Hülkenberg. „Persze még így is miénk a világ egyik legjobb munkája, hiszen F1-es autókat vezethetünk. Nem ott állok ugyan, ahol lenni szeretnék, de minden csak nézőpont kérdése. Nagyon sok versenyző volt már ebben a helyzetben, így nem vallana profi hozzáállásra, ha a kilenc hónapon át tartó bajnokságban már az első hónap után a homokba dugnánk a fejünket.”
A német számára jelenleg az adhatja a legnagyobb lelkesedést, hogy idén új kalandba vág a Hosszútávú Világbajnokságban a Porsche színeiben. Május első hétvégéjén ott lesz a spái 6 óráson, ami felkészülés lesz számára a június közepén sorra kerülő Le Mans-i 24 órásra.