Maldonado először néhány saját hibájával hívta fel magára a figyelmet a hétvégi futamon - előbb elfékezte magát a bokszbejárat előtt, majd a pálya egyik gyors kanyarjában is megpördült -, később azonban a Buttonnal való csata vetett véget a versenyének.
„Pastornak eseménydús futamokkal indult a szezonja, és úgy tűnik, mintha célkeresztet festettek volna az autójára a többi versenyző számára!” - értékelte viccesen az idén eddig mindhárom futamról kieső pilóta formáját a Lotus helyettes csapatvezetője, Federico Gastaldi. „Sanghajban nagyszerű csatája volt Jenson Buttonnal, ami sajnos ütközéssel végződött. Pedig fantasztikusan kezdte a versenyt és kiváló volt a versenytempója. Aztán ugyan fékgondjai adódtak a bokszba való behajtás előtt, ami miatt hátrányba került, de láthattuk, hogy az egész verseny során keményen nyomta.”
Maldonado elmondta, az eset után gyorsan tisztázta a helyzetet a brit pilótával. „Összetalálkoztunk a paddockban. Első dolga volt, hogy bocsánatot kért, én pedig elsőként annyit mondtam, hogy nagyszerű csata volt. Jenson egy igazán tisztességes versenyző, és könnyű megérteni, hogy mi is okozta a balesetet. Pozíciókért harcoltunk, mindketten letértünk az ívről, ő a DRS használata után fékezett, és ilyenkor elég, ha csak fél méterrel később lép rá a pedálra, hiszen a nagy sebesség mellett már az is késő. Ilyen a versenyzés” - nyilatkozta.
A Lotus mindezen visszaemlékezését már a bahreini hétvégére való készülődés jegyében tette meg, hiszen nyakunkon a következő verseny, a hétvégén ismét pályára lép az F1-es mezőny, ezúttal Szahírban. Romain Grosjean pedig ismét némi hátrányból lesz kénytelen kezdeni, hiszen miután Sanghajban a tesztpilóta Jolyon Palmer ült az autójában az első edzésen, Bahreinben szintén neki kell majd átadnia a helyét a brit tehetségnek.
„Versenyzőként mindent alkalmat szeretnék kihasználni, hogy autóba üljek, így persze frusztráló, amikor át kell adnom a helyem” - mondta a földhözragadt francia. „Persze a kevés tesztlehetőség miatt megértem, hogy olykor esélyt kell adnunk másoknak, és annak idején én is beülhettem az autóba az első szabadedzéseken. Ettől azonban még nem lesz könnyebb az edzés alatt a garázsban ácsorogni. Már alig várom a második gyakorlást!”