A rajtrácsra való felsorakozásnál Hamilton egyértelműen jelezte, hogy tart csapattársától, hiszen autóját jól láthatóan jobbra nézve állította meg, azzal a határozott céllal, hogy Rosberg elé hajtva blokkolja őt a piros lámpák kialvása után. Pontosan ez történt, terve bevált, így meg tudta tartani a vezetést, a nyomában a másik Mercedesszel és az őket megzavarni képtelen Vettellel. A Williams reményei Kimi Raikkönen visszatartására azonban néhány kanyar után szertefoszlottak, hiszen a finn kicselezte Felipe Massát és Valtteri Bottast is.
A Mercedes időmérőn látott egy másodperces előnyének versenytempón nyoma sem volt, a lágy gumikon egyáltalán nem tudták leszakítani a Ferrarikat, akik az első két etapban néhány másodpercen belül, az egyenesekben pedig látótávolságban voltak tőlük. Vettel mindkét kiállás során megpróbálkozott az elévágással, egy körrel Rosberg előtt kiállva próbálta meg ledolgozni 1-2 másodperces lemaradását és átugrani honfitársát, de ez nem sikerült neki egyik alkalommal sem. Annak ellenére sem, hogy a Mercedesnél kisebb pánikhangulat alakult ki, amikor Rosberg Hamilton túl lassú tempójára panaszkodott, és a csapat oda is szólt a britnek, hogy a kiélezett helyzet miatt kénytelenek lesznek csapattársának adni az előnyösebb taktikát, ha nem növeli a sebességet.
Az addig tartalékoló Hamilton aztán a második kiállások előtt odatette magát, és a verseny addigi leggyorsabb körét is megfutva alakított ki magának kényelmes előnyt, így első helye ekkor sem forgott veszélyben. A Ferrarik a közepes keverékeken már tempót veszítettek hozzájuk képest, több mint tíz másodperccel lemaradtak, és Vettelnek már inkább a rá felzárkózó Raikkönenre kellett figyelnie.
Nyugodt befutóra számíthattunk, ám három körrel a leintés előtt az addig remekül versenyző és 8. helyen álló Max Verstappen autója motorhiba miatt megállt a célegyenesben. A biztonsági autónak kellett pályára lépnie a Toro Rosso eltávolításának idejére, és ekkor még kérdéses volt, hogy vajon elengedhetik-e még a mezőnyt egy utolsó körre és egy szuperszoros hajrára. Végül erre nem került sor - a pályabírók még mindig dolgoztak, amikor az autók megérkeztek az utolsó körre, így Lewis Hamilton biztonsági autós körülmények között, lassú tempóban gurulhatott át a célvonalon, megszerezve idei második és sanghaji negyedik győzelmét.
A Mercedes kettős sikeréhez a két Ferrari asszisztált, Vettel idei harmadik versenyén harmadik dobogóját szerezte. Raikkönen lett a negyedik, őket pedig a két Williams követte - Valtteri Bottas nem tudta támadni Felipe Massát az után, hogy az első körben elveszítette az ellene való csatát.
Romain Grosjean jött be a 7. helyre, aki a tavalyi monacói futam után lett ismét pontszerző. Csapattársa, Pastor Maldonado számára is sokáig jól néztek ki a dolgok - egy ideig a francia előtt állt, aztán viszont hamar tragédiába fulladt a hétvégéje. Előbb elfékezte magát a bokszbejárat előtt, és a pályabírók segítségére volt szüksége, hogy visszataláljon a helyes irányba, majd pár körrel később egy megpördülést is bemutatott. A versenyének végét aztán egy olyan baleset okozta, amit nem ő váltott ki - hosszú körökön át csatába bonyolódott Jenson Buttonnal, ám a rutinos brit hátulról nekikoccant autójának a célegyenes végén. A McLaren tovább tudott menni, de a venezuelainak ki kellett állnia fékhiba miatt.
Daniel Ricciardo felejthető versenyt teljesített - egy szörnyű rajt után a 17. helyre csúszott vissza, majd többször is összetalálkozott Marcus Ericsson Sauberjével, amit csak nehezen, több elfékezés után tudott megelőzni. Végül a 9. lett a két Sauber által közrefogva, hiszen Felipe Nasr is visszatért a pontszerzők közé egy 8. hellyel.
A Red Bull csapatai számára általánosságban rémálom volt a futam, hiszen Verstappen mellett Danyiil Kvjat is motorhiba miatt állt meg, Carlos Sainz napját pedig váltógondok tették tönkre.
Folytatás a jövő hétvégén Bahreinben!
A Kínai Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39:42.008 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.714 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.988 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3.835 |
5 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 8.544 |
6 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 9.885 |
7 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 19.008 |
8 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 22.625 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 32.117 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1 kör |
11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1 kör |
12 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1 kör |
13 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1 kör |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1 kör |
15 | Will Stevens | Manor-Ferrari | 2 kör |
16 | Roberto Merhi | Manor-Ferrari | 2 kör |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 4 kör |
- | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | Kiesett |
- | Danyiil Kvjat | Red Bull-Renault | Kiesett |
- | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | Kiesett |