Max Mosley, aki 1993 és 2009 között vezette a Nemzetközi Automobil Szövetséget, ezzel persze nem mondott igazán újat: a tavalyi különösen kemény év volt pénzügyileg a csapatok számára, a Caterham és Marussia összeomlott, és a Sauber, Lotus és Force India komoly gondokkal küzdött – utóbbi alakulat 2015-ös autója is csak késve készült el tartozások miatt.
„Legalább a csapatok fele egyszerűen nem képes versenyezni, mivel nincs elég pénzük, szerintem pedig ez rossz. Nyilvánvalóan nem engednék meg egy csapatnak sem, hogy nagyobb motort használjon, mint valamelyik másik. Ha egy csapatnak ötször annyi pénze van, annak a hatása pontosan ugyanaz, mintha nagyobb motorja lenne. A sport szempontjából ez nem igazságos” – mondta a DPA hírügynökségnek adott interjújában.
Mosley tisztában van azzal, hogy más dolog megoldásokat kigondolni, és más a csapatokat megegyezésre bírni – ebben saját tapasztalattal rendelkezik, amikor a Formula-1-ben költséghatárt akart bevezetni, az istállók válaszként új széria alapításával fenyegettek. „Az egyetlen módja a változásnak, hogy mindenki beleegyezik.”
„Le lehet ülni a csapatokkal, és azt mondani: ’nézzétek, mi együttesen nagy gondban vagyunk, mivel néhányatoknak van elég pénze, legtöbbeteknek azonban nincsen, és ha így folytatjuk, a Formula-1 össze fog omlani. Ezért arra kérek meg mindenkit, hogy egyezzen bele a változtatásba’. De mindannyiuknak egyet kell érteniük. Egyhangúság nélkül ezt nem lehet megvalósítani, sajnos.”