Kis híján csúcsdöntéssel indult a 2015-ös Malajziai Nagydíj hétvégéje, hiszen tavaly 57 Celsius fok volt a legmelegebb aszfalthőmérséklet, amit a Pirelli szakemberei az F1-es évadban mértek, míg most Sepangban, a második szabadedzésen 56 Celsius fokos pályahőmérsékletet regisztráltak.
Maga a levegő hőmérséklete is 36 Celsius fokig emelkedett fel, és elsősorban a magas páratartalom miatt folyamatosan lóg az eső lába Sepangban. Ráadásul, idén korábbra is hozták a verseny kezdési időpontját, amely tovább növelheti az eső kockázatát.
A Pirelli persze elsősorban nem időjárás-előrejelzéssel foglalkozik, így pénteki sajtóanyagukban természetesen az F1-es Maláj Nagydíj első két szabadedzését is értékelték a gumik szempontjából.
„Ha vasárnapig ilyenek maradnak a körülmények, akkor szinte biztosan az év legforróbb futamát láthatjuk majd, ami nyilvánvalóan a gumikat is komoly próbatétel elé állítja” – kezdte nyilatkozatában Paul Hembery, az olasz vállalat motorsport-igazgatója. „A közepes keverék kicsit jobban kopik, mint a kemény, de erre számítottunk is. A bal első abroncsok megóvása a legkritikusabb pont a versenyzők számára ezen a pályán. Mindezek ellenére, eddig nem tapasztaltunk hólyagzódást, míg a két keverékünk közötti tempókülönbség körönként 0,9-1 másodperc, ami eltérő stratégiai lehetőségek előtt nyitja meg az utat. Ugyanakkor az egyedi időjárása miatt a Malajziai Nagydíj minden évben az egyik leginkább megjósolhatatlan verseny, úgyhogy rengeteg izgalom várható még ezen a hétvégén.”
Első szabadedzés | Második szabadedzés | ||||
1. Rosberg | 1:40.124 | használt kemény | 1. Hamilton | 1:39.790 | új közepes |
2. Raikkonen | 1:40.497 | használt kemény | 2. Raikkonen | 1:40.163 | használt közepes |
3. Vettel | 1:40.985 | használt kemény | 3. Rosberg | 1:40.218 | új közepes |
Kemény | Közepes | Intermediate | Esős | |
Megtett kilométerek | 2964 | 1308 | 0 | 0 |
összesen elhasznált szettek | 57 | 19 | 0 | 0 |
a legtöbb megtett kör | 21 | 21 | 0 | 0 |