DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

Három hónapon belül dönthetnek az F1 jövőjéről

A Pirellinél legalábbis nagyon remélik, hogy így lesz, hiszen nem fogják benyújtani a pályázatukat a 2017-től kezdődő időszakra, ha nem lesznek tiszták a játékszabályok.

Az olasz gumigyártó cég jelenleg második hároméves periódusát tölti az F1 egyedüli beszállítójaként, jelenlegi szerződésük pedig 2016 végén jár le. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery elmondása szerint az FIA várhatóan nyáron hirdeti ki a pályázatot az azt követő periódusra a gumiszállítók számára, egyelőre azonban még senki előtt nem tiszta, hogy hogyan is fog kinézni a Formula-1 2017-től kezdve.

A sport irányítói között ugyanis komolyan felmerült az a lehetőség, hogy két év múlva már erősebb és olcsóbb, azaz alaposan átalakított V6-os motorokat használjon a mezőny, ami részben kiutat jelenthetne az F1 számára a jelenlegi pénzügyi és népszerűségi válságból. Ám amíg az új szabályokról nem születik döntés, addig a Pirelli sem fogja letenni a voksát az ismeretlen mellett.

pirelli (2)_1



„Előbb szeretnénk tudni, hogy mi fog történni 2017-ben. Ha kiírnak egy pályázatot, akkor jelentkezés előtt nem árt vele tisztában lenni, hogy mire is iratkoznánk fel, milyen sportról is beszélünk” - élcelődött Hembery az Autosportnak nyilatkozva.

„Nehéz, szinte lehetetlen lenne elkötelezni mellette magunkat, ha tudjuk, hogy még változások következnek majd. Ha ezeket nem ismerjük előre pontosan, akkor mégis hogyan hozhatnánk meg egyes döntéseket, amelyek bizonyos pénzösszegeket emésztenek fel?”

„Mi sem hallottunk még semmi újat. Amikor kiírják a pályázatot, ami tudomásunk szerint a következő három hónap során megtörténik majd, akkor abban már szeretnénk látni, hogy milyen irányt is jelöltek ki a sport számára. Ha ez megtörtént, akkor boldogan segítünk, akár 19, akár 13 colos gumikat akarnak.”

Köztudott, hogy a Pirelli tesztlehetőségeknek is híján van, hiszen élesben csak a maroknyi, minden csapat számára kiírt tesztnap során próbálhatja ki termékeit, új fejlesztéseit. Emiatt is kritikus számukra a határidő.

„Minden a sport döntéshozóin múlik, de mindennek nagy hatása lesz arra, hogy nekünk mennyi munkát kell befektetnünk, ezért tudnunk kell, hogy mikor tesztelhetünk először élesben. Ha a korábban felvázolt változtatások jönnek az 1000 lóerős motorokkal és nagy hátsó szárnyakkal, akkor  már az előző évben október-november környékén a pályán kell lennünk” - intett a Pirelli sportprogramjának első embere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: