DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Az Ausztrál Nagydíj árnyoldala

Nem feltétlenül a remek versenyzésről marad emlékezetes 2015 F1-es szezonnyitója sem: tavaly a motorhangot érte a legtöbb kritika, most az alacsony létszám, Mercedes-dominancia és a Sauber bírósági ügye miatt van ok a fejcsóválásra.

A Mercedes uralma sokak nemtetszését vívta ki az előző szezon során, márpedig úgy tűnik, ennek újabb felvonását tekinthetjük meg idén: Hamilton és Rosberg az Ausztrál Nagydíjon több mint félperces különbséggel szereztek kettős győzelmet, előnyük talán még nagyobb, mint az előző szezonban. „Szomorú, hogy már az év kezdetén egyértelmű, mekkora fölényben van a Mercedes” – vélekedik a Force India versenyzője, Sergio Perez.

Valószínűleg a Force India akkor sem küzdene a győzelmekért, ha nem dominálna egy másik csapat: elmondása szerint Perez sokkal inkább a sport érdekeit tartja szem előtt. „Ez nem jó az olyan rajongók számára, akik sok pénzt költenek el jegyre azért, hogy versenyt lássanak. De ez nem új helyzet, már az előző években is láthattuk a Red Bull-lal” – tette hozzá a mexikói.



A kétszeres világbajnok, Mika Hakkinen szintén nem örül az egyeduralomnak, de szerinte nem a német márka okolható érte. „Igen, biztos, hogy néhány néző szemében ez unalmas, de ez nem a Mercedes hibája. Nekik csak egy sokkal gyorsabb autót sikerült megépíteniük.”

Már a rajtrácsra szokatlanul kevés autó állt fel, mindössze 15, annak ellenére, hogy a hétvégét a Manorral és a lesérülő Valtteri Bottasszal együtt még 20-an kezdték meg. Az első kör végére aztán már csak 13-an maradtak. „Ez egészen szokatlan volt, és azt hiszem, az oka részben az, hogy az autókat nem lehet elégséges mértékben tesztelni. A verseny szintén kiegyenlítettebb lenne, ha annyit lehetne tesztelni, mint a múltban” – vélekedett a finn versenyző.

„Nem tetszett, és nem is élveztem” – jelentette ki a korábbi Formula-2-es bajnok, a jelenleg spanyol rádiós kommentátorként dolgozó Andy Soucek az El Confidencial lapnak. „Mindannyian tudtuk, hogy a Mercedes dominálni fog idén, de láthattuk, hogy mennyire messze van a Red Bull és McLaren, és habár a Ferrari jobb idén, nem sokkal.”

Az alacsony létszámot ő sem nézte jó szemmel, valamint felhívta a figyelmet Giedo van der Garde és a Sauber peres ügyére is. „Én is kerültem hasonló szituációba, a GP2-ben, Fisichella csapatával. Azonosulni tudok Giedóval, de ma ez a Formula-1 valósága. Néhány csapat a túléléshez szükséges pénz felét versenyzőktől kapja.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: