DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 26. szerda
F1

Versenybírák előtt a Manor, eredmény vasárnap várható

A néhány hete a megszűnés széléről visszatáncolt Manornak az Ausztrál Nagydíj egyik F1-es edzésén sem sikerül pályára küldenie autóit - az FIA ezért válaszokat vár a lehet, hogy trükköző csapattól.

Hiába az erőfeszítés, hiába a remények: a Manor nem lesz ott az Ausztrál Nagydíj rajtrácsán, mivel nem tudtak pályára lépni kvalifikáción, magyar idő szerint szombat reggel. Az FIA ezért egy közleményben beidézte a csapat képviselőt a versenybíróság elé, hogy adjanak magyarázatot arra, mi volt az oka a távolmaradásnak:

„A versenybíróság írásos beszámolót kér a csapattól, hogy megmagyarázza, miért nem vett részt a 2015-ös Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, miután február 20-án levelet kaptak a Nemzetközi Automobil Szövetségtől.”

A helyszínen tartózkodó F1-es újságíró, Adam Cooper szerint az FIA csak holnap fog nyilatkozni a meghallgatás eredményéről, de szerinte arról volt szó a zárt ajtók mögött, hogy ha a csapat Malajziában sem tud elindulni, komolyabb következményei is lehetnek a távolmaradásnak.

A Manor csapatfőnöke, John Booth viszont rámutatott: tudták, hogy sok nehézséggel kell szembenézniük az idénynyitón. „Amikor elindultunk, tudtuk, hogy nehéz lesz elindulni a kvalifikáción. Az F1-es autók szörnyen komplex szerkezetek, és mindössze három hetünk volt arra, hogy kialakítsuk a 2015-ös dizájnt.”



Booth szavai jól passzolnak ahhoz a két napja még csak pletyka szintjén felmerülő hírnek, hogy a csapat szoftverproblémákkal küszködik.  „Nem volt időnk összerakni a dolgokat és az elektronikát, és arra sem, hogy megépítsük az ehhez szükséges infrastruktúrát. Reggel négyre már sejtettük, hogy nem fogunk indulni az időmérőn.”

A csapatfőnök azonban elutasította azokat a vádakat, mely szerint csak a tavalyi eredményekért járó pénzjutalom miatt rendezkedtek volna be a melbourne-i bokszban. „Fontosnak éreztük, hogy részt vegyünk a világbajnokságon, hogy kipróbáljuk magunkat, és hogy versenybe szálljunk. Megértem az emberek cinikusságát, de ha tényleg ez lenne a helyzet, nem hoztunk volna magunkkal 30 tonnányi felszerelést, 40 csapattagot, és nem teljesítettük volna a szerződéseinket a beszállítókkal, legyen az a Pirelli, a Ferrari, vagy bárki.”

Ennek ellenére Booth reméli, hogy Malajziában már ténylegesen részt tudnak venni a küzdelmekben. „Sokkal jobban állunk, mint a hétvégén. Sikerült keretet adni az egésznek, tudunk kommunikálni az autóval, és a bokszfal is működik. Óriási munkát végeztünk a héten – csak sajnos ez sem volt elég.”

A csapat pilótái, a második versenyére készülő Will Stevens és a debütáns Roberto Merhi is természetesen csalódottak voltak az időmérő után. „Gondolom, nem kell mondani, mennyire csalódott vagyok, hogy kifutottunk az időből. Az egész csapat szempontjából is szomorú, de fontos, hogy el tudtunk jönni ide, és most már a jövőre kell koncentrálnunk” – vélekedett a brit.

Az újoncfutamát eltolni kényszerülő Merhi is hasonlóan látja a helyzetet. „Nehéz így kezdeni a szezont, hiszen már a csapat tejes jogú tagjának éreztem magam. Az egész olyan, mint egy család, és nagyszerű látni a lelkesedést, még ha többet is reméltünk ettől a hétvégétől. A tény, hogy nem sikerült pályára lépnünk, csak még elhivatottabbá tesz minket a további munka szempontjából.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: