Daniel Ricciardo összesen kilenc kört teljesített hazai nagydíja edzésnapján, ugyanis RB11-esében meghibásodott a hajtáslánc központi eleme, a belsőégésű motor (ICE) – ennek következtében a délutáni gyakorlást teljes egészében ki kellett hagynia. A meghibásodás következményéről ellentétes hírek érkeztek: Ricciardo beszámolója szerint a hiba javítható, kényelmesen megoldják a harmadik szabadedzésig rendelkezésre álló időt alatt, több forrás, például az Autosport lap viszont arról tudósított, hogy a motort cserélni kell, a Red Bull így már most elhasznált egyet a szabályok által megengedett négyből.
A Red Bull kapcsolata a Renault-val tavaly óta nem épp példaértékű – az előző évi hírek szerint a csapat gondolkodott más motorpartner keresésében, az újabb beszámolók arról szólnak, hogy a Renault vásárolna saját csapatot –, ezen taszított még egyet Helmut Marko, aki a mai események hatására újra kritikával illette a franciákat.
„A motor 50 kilométer után tönkremegy. Szerdán lesz egy megbeszélésünk Angliában. A Renault felelősei nincsenek itt, ma este jönnek, de a dolgok nem mehetnek így” – mondta az energiaitalosok tanácsadója az osztrák ORF-nek. „Újra és újra ígérgetnek nekünk, hogy legközelebb majd jó lesz, a tesztek eredményei biztatóak.”
„De egy motorhiba 50 kilométer után, az felfoghatatlan. Fejlődni akartunk, és most visszafele léptünk. A különbség az elsőkhöz képest most félelmetes” – utalt Marko arra, hogy míg a verseny előtt úgy sejtették, a Red Bull a Ferrarival és Renault-val harcolhat a harmadik helyért, az eddigi jelek alapján jelentősen el vannak maradva két riválisuktól.