DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Christian Horner csak panaszkodni tud?

A Red Bull F1-es csapatfőnöke az utóbbi hónapokban általában az aktuális motorszabály kapcsán szólalt meg, de akkor is panaszkodott, amikor flottul ment minden csapatánál.

„Emlékeznek arra a pillanatra, amikor Christian Horner 2013-ban azt mondta, hogy a Red Bull negyedik világbajnoki címe miatt egyre több drukker fordul el a sportágtól, és izgalmasabb versenyekre van szükség? Persze hogy nem, mivel meg sem történt.”

Ezzel a szövegrészlettel kezdte egyik cikkét a bleacherreport.com, méghozzá azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull csapatfőnöke mindig talál valami kivetnivalót a sportág aktuális szabályai között. Amióta nyilvánvaló volt, hogy a Renault V6-os erőforrásai nem tudják felvenni a versenyt a riválisokkal, a brit fél évig ostorozta a francia gyártót, és végeredményét tekintve jól is sült el az egész, hiszen 3 győzelmet szereztek 2014-ben.



„Úgy gondolom, fontos, hogy szoros legyen a versenyzés, hiszen minél közelebb vannak egymáshoz az autók, annál több izgalmat láthatunk. Ez a legalapvetőbb dolog, amire a rajongóknak szükségük van. Az erőforrás jelen pillanatban igen komolyan beleszól az erősorrendbe – ezért a legjobb és a legrosszabb közötti távolságnak csökkennie kell, ami automatikusan szorosabb futamokkal jár majd” – nyilatkozta Horner a City A.M. című brit lapnak.

Szavaiból nem nehéz kiolvasni, hogy egyértelműen a motorokat tartja felelősnek a jelenlegi status quóért, és vissza szeretne térni a jól bevált V8-asokhoz, melyekkel nyolc világbajnoki címet zsebelt be csapata négy év alatt. Azt azonban fontos hozzátenni, hogy a jelenlegi rendszer igencsak hasznos technikai előrelépés volt a mindig az F1-es és utcai autók közötti utat lerövidíteni szándékozó gyártók számára, a Hondát például ez a változtatás csalta vissza a sportágba. Azt sem kell elfelejteni, hogy maga a Renault is úgy fogalmazott 2011-ben, hogy ha belátható időn belül az F1 nem vált két hengerrel lejjebb, kivonulnak a sportágból.

Horner viszont legszívesebben kihajítaná az elmúlt években motorfejlesztésre költött dollármilliókat, és két évet visszalépne az időben, a 2013-as dicsőséges korszakba, amikor még őket üldözték a riválisok. Azonban természetét jól jellemzi, hogy ekkor is panaszkodott. No nem a motorok, hanem az éppen rongyosra kopó gumik miatt. Láss csodát – a silverstone-i fiaskó után az általa követelt és megváltoztatott keverékeknek köszönhetően Vettel az utolsó 11 futamból 10-et megnyert, kilencet zsinórban.

De mivel ő is csak győzni akar, nem lehet elvitatni tőle ezt a hozzáállást – a bleacherreport csak annyit kér tőle, hogy máskor nyilatkozzon egy kicsit több jóindulattal…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: