Márpedig az F1-be hosszú-hosszú kihagyás után visszatérő Honda új V6-os motorjai egyelőre finoman fogalmazva sem a megbízhatóság szobrai, hiszen a téli teszteken is nagyrészt az erőforrás különféle hibáiból tudott mindösszesen 1750 kilométert megtenni az MP30-as kódjelű McLaren, szemben a Mercedes-motoros autók 18370 kilométeres össztávjával.
„Igen, ez valóban egy különösen aggasztó terület” – vallotta be Boullier az Autosportnak nyilatkozva. „Magunkat és a Hondát is arra készítjük fel lélekben, hogy csak négy erőforrást használhatunk versenyzőnként a szezonban, de láttuk, hogy tavaly több csapat még 5-6 erőforrással is alig tudta végigcsinálni az idényt, úgyhogy a négy motor nagy kihívásnak tűnik. Viszont szerintem nemcsak nekünk, hanem másoknak is.”
A wokingiak csapatfőnök ezután egy még aggasztóbb tényezőre is rávilágított. „Igaz, hogy volt néhány megbízhatósági problémánk a motor körüli rendszerekkel, de legalább ekkora baj az is, hogy a kevés megtett kilométer miatt nem volt rá mód, hogy a karosszéria esetleges gyerekbetegségei kiderüljenek. Mindennek megvan a maga menete sajnos, és amíg az erőforrás nem működik megfelelően, addig az autót sem lehet fejleszteni” – mutatott rá a francia szakember, hogyan hat ki az F1-ben egy specifikus részterület problémája az autó egészére.
Boullier pozitívumokról ma nem is tudott beszámolni, ez a nemes feladat pilótájára Jenson Buttonra maradt. „Az egyik dolog, ami a legjobban lenyűgözött eddig a Hondában, az a dolgozóinak az elhivatottsága. Még amikor a legkilátástalanabbul is állnak a dolgok – amire volt nem egy példa a McLaren-Honda téli tesztjei során –, ők akkor is gőzerővel azon dolgoznak, hogy elkészüljenek az ideális motorral az első versenyre, ami örömteli. És azt is jó tudni, hogy ők évközben is folyamatosan fejlődni fognak, mindig a maximumot beleadva a munkába, és sosem feladva.”
Ha ez volt az egyik, akkor nyilván van egy másik is. Mi az? „A másik dolog, ami lenyűgözött a Honda-motor kapcsán, az a vezethetősége. Ez olyasvalami, amitől pilótaként mindig aggódsz egy új erőforrás esetén, de a Honda jelentős előrelépéseket tett ezen a téren. Ez az a terület, amellyel a leginkább elégedett vagyok a motort illetően. Amit szintén nagyon jó látni, hogy mindkét fél nagyon szorosan együtt dolgozik a másikkal: a Honda segíti a McLaren és a McLaren is segíti a Hondát” – emelte ki Button, aki ettől függetlenül a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjnak nem túl jó esélyekkel vághat neki, ami a kimagasló eredményeket illeti.