A Michelin először a 70-es és 80-as évek fordulóján bukkant fel a Formula-1-ben, hosszas szünet után 2001-ben tűnt fel újra, amikor a Bridgestone-nal vívott gumiháborút. Ez a harc kellemetlen vereséggel zárult, amelyben közrejátszott a 2005-ös indianapolisi botrány is, 2007-től így a Bridgestone vált a mezőny egyetlen beszállítójává. 2011-ben új kizárólagos abroncsgyártóra írtak ki pályázatot, amelyet a Pirelli nyert meg. A Michelin először úgy nyilatkozott, fontolgatja a jelentkezést, végül azonban visszalépett.
„A Michelin márka egy kulcseleme mindig is a termék hosszú élete volt. Minden alkalommal, amikor versenyzünk, próbáljuk a legjobb kompromisszumot megtalálni a tapadás és hosszú élet között. Mindent megteszünk azért, hogy megfuthassuk a leggyorsabb kört a verseny legutolsó körében is” – magyarázta a crash.net-nek Nicolas Groubert, a cég technikai igazgatója a gyártó szemléletmódját.
„Ez volt az okok egyike, amiért nem tértünk vissza a Formula-1-be. Igencsak érdeklődtünk iránta, de nem olyan szabályok mellett, amelyek érvényben vannak, nem olyan feltételekkel, melyeket a gumigyártótól kértek. Számunkra a gyors gumikopás a teljes ellenkezője annak, amit mutatni akarunk. Kontraproduktív lenne. Semmiképpen sem akartuk ezt tenni.”
A franciák új kihívásba vágnak bele, 2016-ban ugyanis a MotoGP kizárólagos gumiszállítói lesznek. Első tesztjeik alapján nem állnak túl fényesen, több baleset is történt a tapadás hiányosságai miatt.