A sokat vitatott új szabályozást annak érdekében hozták meg, hogy jobban felismerhetővé tegyék a versenyzőket – ugyanazzal a sisakmintázattal kell teljesíteniük az egész szezont, nem engedélyezett sem a csere, sem az egyetlen versenyre szóló különleges dizájn sem. Az FIA már sportszabályzatába is belefoglalta az új korlátozást, a módosított 21.1 cikkelybe.
„Annak érdekében, hogy a versenyzők könnyen megkülönböztethetők legyenek egymástól, mialatt a pályán tartózkodnak, minden versenyző bukósisakjának alapjában véve azonos mintázatot kell megjelenítenie egy bajnoki szezon minden eseményén” – áll az előírásban.
Módosult a 21.2 cikkely is, amely az állandó rajtszámok kiosztásához kapcsolódik, és sajátosan értelmezi a visszavonulás fogalmát is. „Egy versenyző Formula-1-es karrierje befejezettnek tekinthető, ha nem vesz részt egyetlen eseményen sem két egymást követő bajnoki szezon során.”
Ez például azt jelenti, hogy a 4-es rajtszámot 2017-ig senki sem használhatja, abban az esetben sem, ha a tavaly ezzel versenyző Max Chilton nem fog visszatérni a Formula-1-be. Ha Kimi Raikkönen év végén bejelentené visszavonulását, 7-es száma 2018-ig védettséget élvezne, abban az esetben is, ha kijelentené, esze ágában sincs újra versenyezni.
Kisebb változások történtek a verseny felfüggesztését illetően is, a versenybírák piros zászló mellett dönthetnek, ha a versenyzőkre vagy pályabírókra veszélyt jelentenek a pályán tartózkodó autók, és a veszély még biztonsági autó mögött is fennáll. Másik újdonság, hogy adott évi autóval is lehet bemutatózni, ám kizárólag a szezonzáró verseny után. A bemutató távja nem lépheti túl a 15 kilométert.