Noha a motorokat érintő új regulák (1000 lóerő) szinte bizonyosra vehetően csak 2017-től kerülnek bevezetésre, néhány csapat szeretné elérni, hogy már 2016-ban jelentősebb változásokat hajtsanak végre a technikai előírásokban. Egészen pontosan szélesebb nyomtávú autókat, szélesebb gumikat és nagyobb leszorítóerőt szeretnének.
Ami biztos, hogy március 1. után már csak a csapatok osztatlan, egybehangzó támogatásával lehet bármilyen módosítást eszközölni a 2016-os szabályzatban, amire az F1-ben vajmi kevés esély van, hiszen sokszor két csapatot is nehéz találni, akik mindenben egyetértenek, nemhogy kilencet vagy tízet.
A mostani szavazás lesz tehát vélhetően az utolsó reális esély és lehetőség arra, hogy megállapodásra jussanak a csapatok a 2016-os szabályváltozások kérdésében, hiszen most még a többségi egyetértés is elégséges ehhez, és ha csak 1-2 istálló lesz más véleményen, mint a többi, akkor ők önmagukban kevesek lesznek ahhoz, hogy megvétózzák a többség akaratát és döntését.
Annyit előre sejteni lehet, hogy a megegyezés így sem lesz könnyű, hiszen amíg néhány csapat egyértelműen amellett érvelt korábban, hogy igenis 2016-ban is szükség van komolyabb szabályváltoztatásokra, addig mások a költséghatékonyságra hivatkozva inkább azt támogatnák, hogy minden egyéb módosítással is várják meg 2017-et és az új erőforrások érkezését.
Természetesen az F1-es Bizottságnak nincs felhatalmazása önállóan dönteni a sportág szabályairól, így amennyiben bármilyen változtatást megszavaznak mai tanácskozásukon, akkor is szükségük lesz még az FIA Motorsport Világtanácsának (WMSC) jóváhagyására is. Ez utóbbira egy rendkívüli faxos szavazáson keresztül kerülne sor, mivel a WMSC következő ülése csak március 20-án lesz Genfben, ami ugye jócskán később van a már említett március 1-jei a határidőnél.
Nagy napra virradtunk tehát, amelyen sok minden kiderülhet a jövő évi F1-es bajnokság technikai részleteiről, miközben még az ideit is csak tűkön ülve várjuk.