Hol van már az az idő, amikor a csapat szinte hajszálra ugyanolyan autókat használt, mint a nagy testvér Red Bull – az elmúlt években a két gárda tervezési filozófiája gyökeresen különvált, amit James Key csak megerősített a motorsport.com-nak adott nyilatkozatában.
„Nagyszerűen működünk együtt az erőforrások és a váltómű terén, de az autó többi része a miénk, a Toro Rossóé” – nyilatkozta Key, annak ellenére, hogy például a felfüggesztés és a fékrendszer elemeit meg lehetne osztani egymás között. „Még van pár úgynevezett ’listás elem’, melyekről már beszéltünk is, de túl sok a zavaró körülmény mindkét oldalon, hogy összeegyeztessük az időbeosztásunkat.”
„Nekünk korábban el kellett kezdeni a munkálatokat, mint a Red Bullnak, hiszen ők nagyon későn készültek el az új autójukkal. Ha olyan nagy költségvetésünk lenne, mint nekik, akkor mi is képesek lennénk erre” – tette hozzá Key, aki azt is elmondta, hogy a Renault átalakításai megkönnyítették a közös munkát a motorok terén.
„Megegyeztünk egy közös energiatárolóval kapcsolatban, hiszen tavaly különböző megoldást használtunk. Ez egy nagyon takaros kis csomagot jelent, és ha probléma lép fel, akkor az mindkét csapatra vonatkozik majd – ahelyett, hogy csak egynél fordulna elő a négy közül, ahogyan tavaly. De természetesen nagy előrelépés történt a megbízhatóság fokozása érdekében” – mondta a csapatnál 2012 óta dolgozó szakember.