A jerezi teszt nem alakult úgy a McLaren-Honda számára, hogy helye lenne a túláradó optimizmusnak a csapatnál, de abban azért bíznak, hogy az idénynyitón legalább a pontszerzés elérhető lesz a számukra. A wokingiak sok problémát elhárítottak ugyan, ám kevés kört tettek meg, arról pedig fogalmunk sem lehet, ahogy valószínűleg nekik sem, hogy hol fognak tartani az erősorrendben, ha egyszer bekerül az autóba a tesztmotor helyére a versenyre optimalizált Honda-erőforrás.
Matt Morris mérnökigazgató a Crash.net-nek adott nyilatkozatában mindenekelőtt azt emelte ki pozitívumként, hogy az előző szezonvégi kétnapos teszten jelentkező gondokat sikerült mostanra megoldani: „Tulajdonképpen úgy jöttünk el onnan, hogy két-három egészen nagy problémánk volt, melyet sikerült megoldanunk, szóval bíztunk abban, hogy ezúttal gond nélkül dolgozhatunk.”
„Sajnos a baj nem került el minket, ezek kisebb, bosszantó problémák voltak, semmi komoly, de ennek ellenére is azt jelentették, hogy egészen sokáig kellett a garázsban ülnünk. E teszt legfőbb hozadéka az autó és az összeszerelése ellenőrzése volt, ami kulcsfontosságú, hiszen ha ezen a téren probléma van, akkor sok munkával jár a hűtés megváltoztatása. Ez volt az elsődleges cél, és ezt el is végeztük.”
Még nyolc nap van hátra az előszezonbeli tesztekből, s Morris bízik abban, hogy ez elegendő lesz ahhoz, hogy a McLaren-Honda a mezőny első felébe kerüljön: „Bízom benne, hogy lehetséges. Jelenleg még nem mentünk teljes sebességgel, mivel gondoskodnunk kellett arról, hogy minden korábbi problémánk elmúlt. Ha egyszer sikerül ezeken túllendülni, nem látom okát, hogy miért ne tarthatnánk legalább ott, ahol tavaly jártunk.”