Mint ismeretes, a szezon során immár egy adott százalékban minden gyártó módosításokat hajthat végre a hajtásláncon a teljesítmény javítását célozva - a Mercedesre, a Ferrarira és a Renault-ra ugyanaz a szabály vonatkozik, míg az újan érkező Honda február 28-ig szabadon, onnantól pedig a többiek addig fel nem használt tokenjei átlagértékének megfelelő mértékben fejleszthet - ezzel az FIA szerint igazságos feltételek mellett teljesítheti a szezont mind a négy gyártó.
Az évközi fejlesztések engedélyezése új taktikai elemet csempész a pontvadászatba, hiszen a résztvevők immár maguk választhatják meg, hogy a szezon mely pontján, és mennyire nyúlnak hozzá az erőforrásokhoz, a Mercedes riválisai pedig ebben új lehetőséget látnak arra, hogy csökkentsék hátrányukat. A címvédőket azonban a sebtében megváltoztatott előírások sem ijesztették meg, és kitartanak eredeti terveik mellett.
„A döntés nem változtatott a fejlesztési stratégiánkon 2015-re, ami eddig is az volt, hogy az előszezonban összegyűjtsük a szükséges adatokat, amelyek alapján aztán meghatározzuk, hogy milyen specifikációval veszünk részt az első versenyen” - mondta a Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell, utalva arra, hogy az eredeti szabály szerint a tesztek végén, február 28-án kellett volna véglegesíteniük a motoron. „Persze ezáltal most megnyílik az út ahhoz, hogy további nyereségek lehetőségeit is kiaknázzuk a szezon későbbi részére.”
Ami a teljesítményt illeti, a jelek szerint már most sem kell izgulnia a csapatnak, hiszen Nico Rosberg már a ma megkezdett tesztszezon első órájában jobb időt autózott Jerezben, mint bárki a tavalyi négy nap során.