Ahogy az az elmúlt évben többször is előfordult, ezúttal sem indul simán a tesztidőszak a Lotus számára. 2012-ben, bár ott voltak időben az első teszten, egy váratlan konstrukciós hiba miatt több napot is ki kellett hagyniuk, ám ezt nem szenvedték meg különösebben, hiszen igen hamar dobogóért harcolhatott a Kimi Raikkönen-Romain Grosjean páros.
Tavaly aztán a teljes jerezi gyakorlásról távol maradtak, s egyes vélemények szerint ennek nagy szerepe volt abban, hogy komoly hátránnyal kezdték meg a 2014-es idényt, melyet nem is sikerült ledolgozniuk: a végeredmény mindössze három pontszerzés, s a mindenkori enstone-i csapat leggyengébb szereplése 1985 óta, amikor még Tolemanként jutottak kereken 0 pontig – igaz, egy váratlant pole-t Teo Fabi szerzett abban az évben.
Akkora bajban egyelőre nincs az istálló, mint tavaly, ám az első napot ezúttal is kihagyták, s az is kérdéses, hogy holnap megláthatjuk-e az E23-at. Az autót repülővel szállítják Angliából Dél-Spanyolországba, egyes felszerelések viszont már most is a pályán vagy annak közelében vannak: több kamion már megérkezett Jerezbe, míg egy másikat nemrég láttak meg egy spanyol autópályán Adam Cooper beszámolója szerint.
A Lotus felkészülését az is nehezítette, hogy húsz év után Renault-motorokról Mercedesre váltottak, azaz nagyobb átalakításra volt szükségük, mint a legtöbb másik csapat esetében. A munkával viszont, ha egy nap csúszással is de végeztek, ahogy azt a csapat egy képviselője megerősítette Coopernek: „Az autó úton van, Enstone-ban tegnap beindították, és elvégezték az utolsó ellenőrzéseket. Szerettünk volna mindenről meggyőződni a gyárban, mielőtt megjelenünk a pályán.”
Ma Pastor Maldonado vezethette volna az autót, aki így egy napot elveszített – valószínű, hogy amennyiben a Lotus holnap már menni fog, a venezuelait valamiképp kompenzálják ezért, ahogy azt tavaly például a Williams tette a kihagyott első tesztnapot követően.