A 2015-re tervezett 20 versenyből tizenkettőt már Európán kívüli pályán rendeznek majd, de az öreg kontinens további futamokat veszíthet. A Német Nagydíjról még mindig nem született döntés, az olaszok szerint Monza az F1 nélkül is életképes marad, így talán csak a nemrég újjáépített Silverstone, a tavaly visszatért Spielberg, Monaco, és nagy örömünkre a Hungaroring helye biztos hosszú távon.
Mindennek tetejébe az Európa Nagydíjat egy olyan országban rendezik majd 2016-tól, mely még Isztambultól is 2000 kilométerre keletre található, a Kaszpi-tenger partján. Természetesen Bakuról van szó, az azeri fővárosról, így szerencsésebb lenne talán Eurázsiai Nagydíjról beszélni. De hozzá kell szoknunk, bár azok után nehéz lesz, hogy kontinensünk nevét Brands Hatch, Donington, Jerez, Nürburgring és Valencia után egy F1-es tradíciókkal nem rendelkező ország versenye fogja viselni.
A szenvedő európai helyszínek tökéletesen példázzák, hogy manapság nehéz kormányzati támogatással versenyt rendezni, és Pietro Benvenuti, az imolai pálya igazgatója szerint elszomorító, hogy az F1 egyre inkább kiszorul bölcsőjéből. „Ha nem áll egy kormány vagy tőkeerős szponzor egy pálya mögött, majdnem lehetetlen azon futamot rendezni.”
„Az egész F1-ben változásra van szükség, beleszámítva, hogy a gazdasági helyzet jelentős változásokon megy keresztül. Máskülönben ott a kockázat, hogy elvesztjük azokat a pályákat, melyek létrehozták a sportág mítoszát.” Olaszország 2006-ig két futammal rendelkezett, és az év végén pont Imolát vették ki a naptárból. Ma Monza is gondokkal küzd, ám Benvenuti szerint „lehetetlen, hogy Olaszország ne rendezzen nagydíjat" - mondta az olasz az F1WEB.it című portálnak.
Az olasz szerint az általa igazgatott Autodromo Enzo e Dino Ferrari simán visszatérhetne a naptárba. „Tavaly júniusban Charlie Whiting megvizsgálta és 1-es minősítéssel illette a pályát, mely egészen 2017-ig szól. Ez azt jelenti, hogy akár újra rendezhetnénk F1-es versenyt.” Noha Spielbergnek 11 év kihagyás után sikerült a visszatérés, Imola esetében vajmi kevés az esély arra, hogy ismét feldübörögjenek a motorok az örökre a ’94-es halálesetekről emlékezetes katlanban.