Magyar idő szerint szerda kora este csak a Force India új festését és orrkialakítását tárták a nagyközönség elé Mexikóvárosban, az autó teljes pompájában csak később fog megérkezni. A csapat technikai igazgatója mégis úgy véli, hogy egészen az ötödik versenyig, azaz a barcelonai Spanyol Nagydíjig várni kell, mire megismerhetjük az autó valós képességeit.
Hogy miért? A gárda nemrég beköltözött a Forma-1-ből 2009 végén kilépő Toyota kölni szélcsatornájába, de mindössze néhány nappal ezelőtt kezdték meg a használatát. Ennek köszönhető az is, hogy a csapat az első kollektív tesztelésen, Jerezben nem az idei konstrukcióval vesz majd részt.
„2015-ben az egész év során tervezünk frissítéseket, az első komolyabb csomag az európai szezon kezdetén érkezik majd. Ezek lesznek azok a fejlesztések, melyek az új szélcsatornánk adatai alapján készülnek majd el” – mondta Andrew Green.
Emellett komoly segítséget jelenthetnek a csapat tavaly év végén befejezett CFD-egységei is, amiről a csapat műveleti igazgatója, Ottmar Szafnauer úgy vélekedett, hogy az eredmények csak hónapokkal később éreztethetik hatásukat. „Hatékonyabb lett a CFD-nk, aminek köszönhetően maximálisra pörgetjük a fejlesztéseket, persze a szabályok adta kereten belül.”
„Az ezzel kapcsolatos munkálatok viszont 2014 végén fejeződtek be, aminek köszönhetően egy kis időbe telik majd, hogy használni tudjuk az adatokat – a szélcsatornából kinyert eredményekkel együtt.”
A csapat új autója, a VJM08-as csak a második, barcelonai teszten, február 19 és 22 között lép színre – kívülről a legnagyobb változás a csúnya „ormány” eltűnése, de még komolyabb változások vannak a felszín alatt: a hátsó felfüggesztéseket új, hidrodinamikus rendszerre cserélték, a régi torziós rugó helyett.