Az FIA tavaly év végén meghozott döntése értelmében a Renault, a Ferrari és a Mercedes 32 „zseton” erejéig a 2015-ös szezon közben is fejlesztheti saját erőforrását, míg az új motorbeszállítóként belépő Honda számára egy február 28-ai határidőt jelöltek meg, a japánoknak eddig az időpontig kell homologizáltatni saját F1-es motorjukat, amin utána, az év hátralevő részében már nem fejleszthetnek.
A Honda illetékesei szerint mindez hátrányos helyzetbe hozza őket a rivális gyártókkal szemben, ezért nemtetszésüknek adtak hangot a Charlie Whitinggal folytatott megbeszélésük során, és panaszaik állítólag nem találtak süket fülekre, hiszen az FIA most fontolóra veszi az említett szabálypont esetleges módosítását.
Tegyük hozzá, ha ez megtörténik, akkor valószínűleg a három másik motorbeszállító kezdene azon nyomban tüntetni az új helyzettel szemben, hiszen abban nekik van igazuk, hogy amíg ők tavaly év közben szinte semmit nem fejleszthettek saját erőforrásaikon, addig a Honda ez idő alatt azt csinált, amit akart.
Hogy mi lenne az igazságos döntés, azt nehéz megmondani, de nagyon úgy néz ki, hogy jelen esetben olyan alternatíva nem létezik, aminek mindegyik fél örülne.