Jules Bianchi októberben vizes pályán szenvedett súlyos kimenetelű balesetet Suzukában, a történtek elkerülhetők lettek volna, ha a Pirelli jobb minőségű esőgumikat szállít a pályára. Az olasz cég nehéz helyzetben van az abroncsok fejlesztésében, hiszen a száraz pályára szántakhoz képest jóval kevesebb tesztlehetőség áll rendelkezésükre. A Bianchi-baleset következtében ennek jelentőségére felfigyelt az FIA is. Jelenleg a szezon előtti teszteken egy napot kell szánni az esős abroncsoknak, de szóba került, hogy a jövőben egy teljes, önálló tesztet erre a célra fordítanának. A Pirelli ezt az ötletet támogatná.
„Bele van foglalva a szabályokba, de a mi elképzelésünk nem az volt, hogy fel fogják locsolni a pályát” – mondta a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery az Autosport lapnak. Tavaly pontosan ez történt: a jerezi teszt egyik napján tartálykocsik jelentek meg a pályán, és végigspriccelték az aszfaltot. Hembery életképesebbnek tartott javaslattal is előállt. „Úgy gondoltuk, Paul Ricard vagy Fiorano ideális megoldás.”
„Ezek az egyedüli pályák, ahol a dolog ésszerűen megvalósítható. De ezáltal más megbeszélésekre is szükség lesz, ugyanígy az átfogó képet is figyelembe kell vennünk. Úgy érezzük, egy rendes nedves teszt a szezon elején jövedelmező lenne mindenki számára” – mondta a szakember, aki kiemelte, a tervek még nagyon messze állnak a megvalósulástól.