Volkswagen, Audi, Porsche – mindhárom autómárka azonos cégcsoportba tartozik, az utóbbi időszakban pedig különböző pletykákként mindhármuk visszatérése felmerült. Ha hinni lehet egyik vezető beosztású alkalmazottjának, a Porsche nevét is kihúzhatjuk a listáról. A gyártó 2014-ben tért vissza a Hosszútávú Világbajnokságra – Mark Webber náluk talált helyet az F1 után, jövőre Nico Hülkenberg csatlakozik a Le Mans-i 24 órás erejére –, a Formula-1-hez azonban nem kívánják újra nevüket adni.
„A Formula-1 sosem volt nálunk napirenden, és nem is lesz” – jelentette ki az Auto Motor und Sport lapnak Wolfgang Hatz, a márka kutatási és fejlesztési vezetője. „Le Mans egy sokkal vonzóbb terep számunkra. Egyre több és több a résztvevő, és több tudást gyűjtünk az utcai autókról is.”
A Porsche még a Formula-1 hőskorában volt gyári résztvevő, igaz, a saját csapat csupán két teljes szezont élt meg – ezalatt egy futamgyőzelmet szerzett, az amerikai Dan Gurney az 1962-es Francia Nagydíjon diadalmaskodott. Nem ez volt azonban utolsó felbukkanásuk: a 80-as években ők építették a McLaren istálló V6-os turbómotorjait, melyekkel Niki Lauda egy, Alain Prost két világbajnoki címet nyert – habár ezek az erőforrások TAG néven futottak.