Az újraértelmezett szabályok kimondják: a Mercedes, Ferrari és Renault a teljes 2015-ös szezon során finomíthatja erőforrásait, amíg a megengedett kereten belül maradnak (a motorok 48 %-a, azaz 66-ból 32 „zseton”-nak megfelelő alkatrész módosítható). A Hondának azonban, mivel új érkező, február 28-ig be kell fagyasztania fejlesztéseit. A hírek szerint a japán gyártó vezetőségét feldühítette az új szabály, partnercsapatuk, a McLaren pedig már fel is kereste az FIA-t.
„A Honda az igazságos versenyben hisz a sport javáért és a rajongók miatt” – mondta a crash.net oldalnak a vállalat egy szóvivője. „A McLaren-Honda kapcsolatba lépett az FIA-val ez ügyben, de egyelőre nem közölhetünk részleteket.”
Az olasz Autosprint úgy értesült, a motorszállítók képviselői ezen a héten összeültek Genfben, ahol Bernie Ecclestone-nal közösen megvitatták a 2016-ban érvényes szabályokat. A Honda ezen a találkozón is szóba hozta a befagyasztás problémáját, az FIA pedig ígéretet tett arra, hogy átgondolja az új érkező helyzetét. A kérdések egy két hét múlva esedékes találkozón kaphatnak választ.
Az Autosprint szerzője szerint a McLaren-Honda B-terve az lehet, hogy megfenyegeti riválisait: a szezon folyamán óvást nyújt be minden versenyen, amelyen valamelyikük módosít motorján. A szabályok betűje szerint ugyanis az erőforrást csupán egy alkalommal lehet homologizáltatni.