DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Sutil: Elszaladt a ló a fizetős pilótákkal

Mint ismert, Adrian Sutil F1-es pilótaülés nélkül maradt 2015-re, miután a Sauber őt és Esteban Gutierrezt is lecserélte. A helyükre Felipe Nasr és Marcus Ericcson érkezik, egyaránt tetemes szponzori háttérrel. Nyílt titok, hogy a Saubernél a pénz döntött a jövő évi pilóták kiválasztásakor, és Sutil szerint nagyon elharapódzott a helyzet a fizetős pilótákkal kapcsolatosan.

„Az összeg, amit néhány versenyző fizet egy évért, bőven kívül esik a kezelhető határon. Ennek nem így kéne lennie. Ez mindig probléma volt, és többé-kevésbé mindig így működött és sohasem fog teljesen megszűnni az F1-ben, de kicsit kiegyenlítettebbé tehetnénk a dolgokat” – kezdte az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában a hoppon maradt német.

„20-30 évvel ezelőtt is voltak kiscsapatok, ahova az ember bevásárolhatta magát pilótaként. Most ezekből kevesebb van talán, viszont nyilvánvalóbb a létezésük, és kevésbé van ez titkolva. Emlékszem, hogy a Minardi és az Arrows például még többé-kevésbé nyereségesen tudott működni a maga idejében. Néhány versenyző talán hozzájuk is a szponzorain keresztül került be, de náluk nem ez volt a prioritás. Jó lenne ezt az állapotot visszaállítani valahogyan, és akkor talán újra nevezhetnénk ezt egy sportnak. Most nehéz minek nevezni azt, amit látunk” – fogalmazott meg meglehetősen éles kritikát az F1-ben jelenleg a kiscsapatoknál uralkodó állapotokkal szemben Sutil.

Sutil idei csapattársát, Gutierrezt is sokan fizetős pilótának tartják, de helyette is jött egy még "fizetősebb"


A németnek abban mindenképp igaza van, hogy a Minardi az F1 sereghajtójaként is olyan későbbi szupersztárokat adott az F1-nek, mint Fernando Alonso vagy Mark Webber, ami a kiscsapatoknak a küldetése lenne egy egészséges környezetben, ahol nem a fennmaradásukért kell küzdeniük – sokszor kevésbé tehetséges, fizetős pilótákkal a soraikban. 

Sutil szerint azonban nemcsak a rendszerben kell keresni a hibát, hanem a kiscsapatok működésében is. „Mindenekelőtt azt gondolom, hogy néhány csapat kicsit jobban is végezhetné a dolgát, hogy nyereséget termeljen. Másrészről talán a rendszerben is van valami rossz. Nem ismerem a részleteket, de az biztos, hogy jelenleg is vannak csapatok az F1-ben, amik profitot termelnek és működnek. Nincsenek gondjaik, helyette szponzoraik vannak, és életképesek. Vannak, akikről ez nem mondható el, és ők csak szenvednek. Én csak egy versenyző vagyok, szóval nem igazán tudom, miért borult fel ennyire az egyensúly. De abban biztos vagyok, hogy nem kéne ennek törvényszerűen így történnie, mert ez még mindig egy hatalmas sport” – zárta mondandóját a pilóta, akit jövőre tehát nagyon úgy fest, hogy nem láthatunk az F1-ben versenyezni.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: